Το Δήμαρχο Πατρέων, Κώστα Πελετίδη, επισκέφτηκε σήμερα στο Δημαρχείο, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εσωτερικών κ. Σ. Πέτσας.

Κατά τη διάρκεια της συνάντησης, ο Κ. Πελετίδης έθεσε υπόψη του κ. Πέτσα  σειρά ζητημάτων, που αφορούν τις σχολικές καθαρίστριες, τους οχταμηνίτες του ΟΑΕΔ, τη χρηματοδότηση του Δήμου Πατρέων και την πορεία των έργων που έχουν προταθεί να ενταχθούν στο Πρόγραμμα «Α. Τρίτσης».

Ο Αναπληρωτής Υπουργός ενημέρωσε τον Δήμαρχο, ότι το αίτημα του Δήμου για την ένταξη του έργου της αναζωογόνησης της περιοχής των Προσφυγικών στο «Α. Τρίτσης», έγινε αποδεκτό και το έργο χρηματοδοτείται με 11 εκ. ευρώ.

Στη συνέχεια επισκέφτηκαν την συνοικία των Προσφυγικών για να ενημερωθεί επί τόπου ο κ. Πέτσας σχετικά με τα έργα που πρόκειται να γίνουν εκεί.

Σε δήλωσή του προς τα ΜΜΕ ο Δήμαρχος τόνισε:

«Συνεχίζουμε τις συναντήσεις με τον Αναπληρωτή Υπουργό Εσωτερικών κ. Πέτσα για τα ζητήματα που μας απασχολούν ως Δήμο. Σήμερα, επαναφέραμε στον κ. Υπουργό το θέμα με τις σχολικές καθαρίστριες και τους καθαριστές, το θέμα των οχταμηνιτών του ΟΑΕΔ που έχουν προσφύγει στα δικαστήρια, το θέμα της παράτασης των οχτάμηνων συμβάσεων που είναι εν ενεργεία, το ζήτημα της χρηματοδότησης του Δήμου.

Παράλληλα, με τη συνεργασία που είχαμε με τον Υπουργό, πορευόμαστε προς την έγκριση της ένταξης του έργου αναζωογόνησης της περιοχής των Προσφυγικών στο Πρόγραμμα «Α. Τρίτσης». Για το θέμα αυτό έχουμε, όπως γνωρίζετε, καταθέσει σχετικό αίτημα.

Ήρθαμε στα Προσφυγικά με τον κ. Πέτσα για να γνωρίσει κι αυτός μια λαϊκή συνοικία με ιστορία. Από το 1923 ήρθαν και έζησαν εδώ 7.500 περίπου πρόσφυγες από τη Μικρά Ασία και δημιούργησαν αυτή τη μεγάλη γειτονιά, η οποία στη συνέχεια εμπλουτίστηκε. Είναι χαρά μας που τώρα μπαίνει σε δρόμο αναζωογόνησης».

 

Η ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΟΥ ΔΗΜΑΡΧΟΥ

Κατά τη διάρκεια της συνάντησης στο Δημαρχείο, ο Δήμαρχος επέδωσε επιστολή στον Αναπληρωτή Υπουργό, στην οποία αναφέρει:

«Κύριε Υπουργέ,

Επανερχόμαστε για το θέμα των σχολικών καθαριστριών, που εδώ και χρόνια απασχολεί το Δήμο μας και έχει αποκτήσει ακόμα πιο επείγοντα χαρακτήρα, λόγω της πανδημίας και των αυξημένων αναγκαίων υγειονομικών πρωτοκόλλων που πρέπει να τηρούμε στα σχολεία.

Η Πάτρα έχει 264 σχολικές μονάδες. Η κοινή λογική λέει, ότι εν έτει 2021, με την επιστήμη και την τεχνική στο απόγειό τους, θα έπρεπε να λειτουργούν άψογα και ζητήματα όπως η καθαριότητα θα έπρεπε να είναι αυτονόητα. Γι’ αυτό και θεωρούμε, συνολικά, απόλυτα αναγκαίο να προχωρήσει η μονιμοποίηση των καθαριστών, καθαριστριών των σχολείων, να σταματήσει η «ομηρία» τους, να μπορούν απερίσπαστοι να ασκούν την εργασία τους, να οργανώσουν τη ζωή τους και να οργανωθεί και η ίδια η λειτουργία του σχολείου.

Το σχολικό έτος 2020 – 2021, εργάστηκαν στο Δήμο μας 180 καθαριστές/ριες ΙΔΟΧ, 58 καθαρίστριες ΙΔΑΧ του Δήμου και 24 καθαρίστριες οκταμήνων «κοινωφελούς» εργασίας, που μέσα στον Ιούλιο θα αποχωρήσουν. Επειδή, οι εργαζόμενοι αυτοί, δεν επαρκούσαν σε καμία περίπτωση να καλύψουν τις αυξημένες ανάγκες, το Δημοτικό Συμβούλιο της Πάτρας αποφάσισε τη μετατροπή των 59 συμβάσεων μερικής απασχόλησης, σε συμβάσεις πλήρους απασχόλησης. Για αυτή την αύξηση ωραρίου και για την τρέχουσα μόνο σχολική χρονιά, ο προϋπολογισμός του Δήμου Πατρέων επιβαρύνθηκε κατά 550.000€. Σε λίγο θα ξεκινήσει η νέα σχολική χρονιά 2021 – 2022. Ο αριθμός των καθαριστών/ριών, που είναι αναγκαίος για την εύρυθμη λειτουργία των σχολικών μονάδων, είναι -πέραν των 58 καθαριστριών αορίστου χρόνου-άλλοι 232 εργαζόμενοι πλήρους ωραρίου, όχι με 10μηνη σύμβαση, αλλά με μετατροπή των συμβάσεών τους σε αορίστου χρόνου.

Εκτός αυτού, πρόσφατα σας αποστείλαμε με μία σειρά επιστολών το αίτημα για κάλυψη της μισθοδοσίας των συμβασιούχων της Κοινωφελούς εργασίας του ΟΑΕΔ, που επανέρχονται στο Δήμο με δικαστικές αποφάσεις. Το ποσό που έχουμε έως τώρα καταβάλλει για τις ανάγκες της μισθοδοσίας τους, φτάνει πια τα 6.500.000€ και θα συνεχίσει να αυξάνεται.

Πέραν αυτού, σας υπενθυμίζουμε το ψήφισμα του Δημοτικού Συμβουλίου σχετικά με το τρέχον πρόγραμμα της Κοινωφελούς Εργασίας, με το οποίο αιτούμαστε την παράταση του προγράμματος. Επίσης,  τα νέα προγράμματα να είναι διάρκειας 12 μηνών τουλάχιστον και οι εργαζόμενοι να δικαιούνται, με τη λήξη τους, επίδομα ανεργίας, χωρίς όρους και προϋποθέσεις. Ο μισθός τους, να διαμορφώνεται σύμφωνα με τις συλλογικές συμβάσεις εργασίας, ανάλογα με την ειδικότητα.

Είναι αναγκαίο, για να λειτουργήσει ο Δήμος μας, να υπάρξει έκτακτη ενίσχυση, αύξηση της χρηματοδότησης των Δήμων, στο ύψος που προβλέπεται από το Ν. 3852/2010 (Καλλικράτης), δηλαδή 6 δις 200 εκ. ευρώ και όχι αυτά που δίνονται τα τελευταία 11 χρόνια, που είναι μόλις 1 δις 850 εκ. ευρώ, δηλαδή κάτω από το 1/3 όσων προβλέπονταν».      

Στη συνάντηση ήταν παρόντες ο Αντιδήμαρχος Έργων, Χρήστος Κορδάς και οι βουλευτές Αχαΐας της ΝΔ, Χριστίνα Αλεξοπούλου και Αγγ. Τσιγκρής.

Πηγή: patrastimes.gr