Στον ναυτιλιακό τομέα, η συνεργασία των πλοιοκτητών με την πολιτεία είναι καθοριστική για την πρόοδο. Ο Γιώργος Προκοπίου, με πέντε δεκαετίες εμπειρίας στην ελληνική ναυτιλία, δήλωσε στη διάρκεια ναυτιλιακού συνεδρίου ότι είναι απαραίτητη η ουσιαστική αλλαγή στην πολιτική της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Χαρακτήρισε την Ένωση «ορκισμένο εχθρό της ελληνικής ναυτιλίας» και επεσήμανε ότι υπάρχει πρόβλημα στην ενημέρωση της κοινότητας.
Η Αθήνα τώρα έχει την ευκαιρία να διαμορφώσει καλύτερες σχέσεις μεταξύ της ελληνικής ναυτιλίας και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, καθώς έχει αποκτήσει το χαρτοφυλάκιο των Μεταφορών. Ωστόσο, αυτή η προσπάθεια δεν θα είναι εύκολη σε μια περίοδο όπου η Κομισιόν αναζητά συνεχώς πρόσθετα έσοδα και επιθυμεί να αλλάξει το φορολογικό καθεστώς στο ναυτιλιακό τονάζ.
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης, πανηγυρίζοντας για την εκχώρηση του χαρτοφυλακίου, υπογράμμισε τη σημασία της ναυτιλίας για την Ελλάδα, αναφέροντας ότι οι θαλάσσιες μεταφορές συνδέονται στενά με την κινητικότητα και τη συνδεσιμότητα.
Παρά τα θετικά νέα, η ελληνική ναυτιλία ελπίζει σε μία βαθύτερη αλλαγή στις πολιτικές της Κομισιόν, κάτι που ίσως είναι δύσκολο, δεδομένου ότι δεν έχει αλλάξει η ηγεσία της. Επιπλέον, το θέμα των ευθυνών συνέχει να απασχολεί, καθώς η επιλογή του συγκεκριμένου χαρτοφυλακίου προκάλεσε συζητήσεις για το σιδηροδρομικό δυστύχημα που σημειώθηκε το 2023 στην Ελλάδα, με 57 θύματα.
Ορισμένοι σχολιαστές στο Στρασβούργο ανέφεραν ότι η ανάθεση του χαρτοφυλακίου των Μεταφορών στην Ελλάδα έρχεται με δυσάρεστες συνειρμούς, λαμβάνοντας υπόψη το πρόσφατο τραγικό συμβάν. Η πολιτική διάσταση της απόφασης αναδεικνύει προκλήσεις για την ελληνική κυβέρνηση, που ίσως προσπαθεί να διαχειριστεί τις ανησυχίες της κοινής γνώμης και της αντιπολίτευσης.
Πηγή: naftemporiki.gr