Ο αριθμός των ομάδων που στοχεύουν σε ένα μοντέλο ιδιοκτησίας πολλών συλλόγων έχει αυξηθεί σημαντικά, με παραδείγματα όπως το City Football Group (CFG) και η Ρεντ Μπουλ. Πρόσφατες αναφορές επισημαίνουν ότι οι ιδιοκτησίες των Άρσεναλ, Τσέλσι και Λίβερπουλ, που εδρεύουν στις Ηνωμένες Πολιτείες, επιχειρούν να αντιγράψουν αυτή την προσέγγιση.
Το μοντέλο της ιδιοκτησίας πολλών συλλόγων δεν είναι καινούργιο για το ποδόσφαιρο. Η Ρεντ Μπουλ, για παράδειγμα, αγόρασε τη Σάλτσμπουργκ το 2005 και ακολούθως τις Νιου Γιόρκ/Νιού Τζέρσεϊ Μέτροσταρς (τώρα Νιου Γιόρκ Ρεντ Μπουλ) το 2006, ενώ το 2009 απέκτησε τη ΡΜ Λειψίας. Ένας άλλος σημαντικός παίκτης σε αυτό το πεδίο είναι η οικογένεια Πότσο, η οποία διαχειρίζεται την Ουντινέζε από το 1986 και προσέθεσε τη Γουότφορντ στο χαρτοφυλάκιό της το 2012.
Η CFG, που αγόρασε τη Μάντσεστερ Σίτι το 2008, έχει επενδύσει σε άλλες ομάδες, όπως η Νέα Υόρκη στο MLS, την οποία απέκτησε το 2013. Αυτή η στρατηγική επέκτασης περιλαμβάνει πλέον 10 συλλόγους σε διάφορες χώρες.
Η ιδιοκτησία πολλών συλλόγων προσφέρει πληθώρα πλεονεκτημάτων για τους κατόχους τους. Ένα από τα πιο εμφανή οφέλη αφορά την ικανότητα εντοπισμού, απόκτησης και ανάπτυξης ποδοσφαιριστών. Μέσω ενός δικτύου ομάδων σε διαφορετικές χώρες με τοπικά τεχνικά τμήματα, έχουν τη δυνατότητα να ανιχνεύουν ταλέντα και να προσφέρουν στους παίκτες προοπτική συμμετοχής σε κορυφαίους συλλόγους.
Επιπλέον, οι ποδοσφαιριστές μπορούν να μεταφέρονται δανεικοί εντός του δικτύου των ομάδων, περιορίζοντας την έκθεσή τους σε προπονητές που ενδεχομένως δεν τους αξιοποιούν σωστά. Τα οικονομικά οφέλη αυτού του μοντέλου περιλαμβάνουν την απόκτηση παικτών σε πρώιμο στάδιο της καριέρας τους χωρίς να εξαρτώνται από τις αυξήσεις τιμών της μεταγραφικής αγοράς.
Συγκεντρώνοντας διάφορα τμήματα του οργανισμού, τόσο σε τεχνικό όσο και σε εμπορικό επίπεδο, οι ιδιοκτήτες μπορούν να αναπτύσσουν μια πιο αποδοτική και αποτελεσματική λειτουργία. Η συγχώνευση γνώσεων από αθλητικά πρωταθλήματα διευκολύνει την γρήγορη εφαρμογή επιτυχημένων μοντέλων.
Συνολικά, η ιδιοκτησία πολλών συλλόγων παρέχει ευκαιρίες για εμπορικές συνεργασίες σε παγκόσμιο επίπεδο, ενισχύοντας την αναγνωρισιμότητα των επωνυμιών και δημιουργώντας στήριξη μεταξύ των διάφορων ομάδων οπαδών.
Πηγή: newsbomb.gr