Η Alpine ανακοίνωσε την πρόθεσή της να κλείσει το πρόγραμμα κινητήρων της Formula 1 στα τέλη του 2025. Η ομάδα λειτουργεί με δύο εργοστάσια, με το σασί να κατασκευάζεται στο Enstone του Ηνωμένου Βασιλείου και τον κινητήρα στο Viry-Chatillon της Γαλλίας. Οι κινητήρες έχουν σχεδιαστεί και παραχθεί στη γαλλική βάση από το 1977, όταν η ομάδα εισήλθε στη Formula 1.
Η αποχώρηση από την Formula 1 θα σηματοδοτήσει τη μετάβαση της Viry-Chatillon σε ένα νέο εγχείρημα, το «Hypertech Alpine», το οποίο στοχεύει στη δημιουργία ενός κέντρου μηχανικής αριστείας. Αυτό θα εστιάσει στην ανάπτυξη του υπεραυτοκίνητου Alpine, καθώς και σε καινοτόμες τεχνολογίες μπαταριών και ηλεκτροκινητήρων.
Παρά την αποχώρηση από τη Formula 1, το Viry-Chatillon θα συνεχίσει να δραστηριοποιείται στον χώρο του μηχανοκίνητου αθλητισμού μέσω της συμμετοχής του στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής (WEC) και στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Rally-Raid (W2RC). Επιπλέον, θα διατηρηθεί μια «μονάδα παρακολούθησης F1», που θα στοχεύει στη διατήρηση των γνώσεων και των δεξιοτήτων των εργαζομένων, διασφαλίζοντας την πρωτοκαθεδρία στην καινοτομία για τα έργα της Hypertech Alpine.
«Η δημιουργία του κέντρου Hypertech Alpine είναι το κλειδί για τη στρατηγική ανάπτυξης της Alpine και, γενικότερα, για τη στρατηγική καινοτομίας του Ομίλου», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Alpine, Φιλίπ Κριφ. Ο ίδιος πρόσθεσε πως το αγωνιστικό DNA παραμένει κεντρικός πυλώνας της μάρκας.
Αυτή η αναδιοργάνωση έρχεται μαζί με την επιστροφή του πρώην επικεφαλής της ομάδας, Φλάβιο Μπριατόρε, ως εκτελεστικού συμβούλου. Αν και δεν έχουν επιβεβαιωθεί ακόμα τα σχέδια της Alpine μετά την απενεργοποίηση του κινητήρα της, αναμένεται ότι θα προμηθευτεί κινητήρες από τη Mercedes το 2026.
Πηγή: naftemporiki.gr