Έως το τέλος Σεπτεμβρίου αναμένεται να κατατεθεί προς ψήφιση στη Βουλή ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ). Σκοπός του είναι η ενίσχυση της ασφάλειας στους δρόμους και η επιβολή αυστηρών ποινών για τις παραβάσεις, όπως είναι η παραβίαση του ερυθρού σηματοδότη, η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, η χρήση κινητού τηλεφώνου και η μη χρήση ζώνης ασφαλείας ή κράνους.
Η βασική φιλοσοφία του νέου ΚΟΚ εστιάζει στη στήριξη και προστασία των μοτοσικλετιστών δραστικά μέσω της καθολικής χρήσης κράνους. Αναφέρεται ότι η χρήση του κράνους είναι αδιαπραγμάτευτη, καθώς η ασφάλεια των μοτοσικλετιστών συνδέεται άρρηκτα με αυτήν. Είναι σημαντικό να τονιστεί ότι δεν πρόκειται απλώς για νομικό κανόνα, αλλά για κανόνα ζωής.
Ορισμένοι από τους βασικούς άξονες των αλλαγών περιλαμβάνουν:
– Υποχρεωτική χρήση του κράνους για όλα τα είδη μοτοσικλετών, με αυστηρές ποινές για τους παραβάτες.
– Μείωση της ταχύτητας στον αστικό ιστό, καθώς η πλειοψηφία των ατυχημάτων συμβαίνει σε αστικές περιοχές. Η μείωση της ταχύτητας είναι κρίσιμο μέτρο για την ασφάλεια.
– Διαμόρφωση ασφαλών δρόμων που θα είναι σχεδιασμένοι για την προώθηση της μικροκινητικότητας και τη χρήση ποδηλάτων και ηλεκτρικών πατινιών, πάντα υπό αυστηρούς κανόνες ασφαλείας.
– Έμφαση στη διήθηση της κυκλοφορίας για τους μοτοσικλετιστές ώστε να κινούνται χωρίς να παρεμποδίζονται από την κυκλοφορία των αυτοκινήτων.
– Αντιμετώπιση της αντικοινωνικής και υποτροπιάζουσας παραβατικής συμπεριφοράς των οδηγών.
– Υψηλές ποινές για την παράβαση κανόνων όπως η παραβίαση του ερυθρού σηματοδότη, η μη χρήση του κράνους, η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, η μη χρήση ζώνης ασφαλείας και η χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση.
Πηγή: newsbomb.gr