Πηγή: Intime
Πενταπλασιάστηκαν οι παραγγελίες προϊόντων μέσω click away το τελευταίο εορταστικό δεκαήμερο το Δεκεμβρίου σε σχέση με τις πρώτες ημέρες εφαρμογής το υβριδικού μοντέλου επαναλειτουργίας των καταστημάτων.

Στις 35.000 έφτασαν οι ημερήσιες παραγγελίες μέσω click away στις μεγάλες αλυσίδες ηλεκτρονικών, ηλεκτρικών, παιχνιδιών και ειδών σπιτιού από τις 20 έως 31 Δεκεμβρίου, όπως προκύπτει από την κίνηση στις ηλεκτρονικές πληρωμές, όταν στην πρεμιέρα της «παράδοσης εκτός (13 Δεκεμβρίου) ο αριθμός των παραγγελιών ήταν 6.000.

Τα νούμερα αυτά μεταφραζόμενα σε τζίρο αντιστοιχούν στο 35%-40% των πωλήσεων του 2019. Μάλιστα οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον κλάδο των παιχνιδιών, τόσο οι μεγαλύτερες, όσο και οι μικρότερες, κατάφεραν να ανεβάσουν το ποσοστό αυτό στο 50% έως 60%, καθώς τα δώρα των παιδιών τις γιορτές θεωρείται ένα είδος ανελαστικής δαπάνης.

Αντίθετα στα καταστήματα ένδυσης, υπόδησης και κοσμημάτων η αναπλήρωση του περσινού τζίρου μέσω της «παράδοσης εκτός» δεν ξεπέρασε το 20%.

Δώρα βιβλία και παιχνίδια
Εκτός από την καλή πορεία που παρουσίασαν τα παιχνίδια και τα ηλεκτρονικά είδη μέσω της «παράδοσης εκτός», τηρουμένων των αναλογιών πάντα, το άνοιγμα των βιβλιοπωλείων μέσα στις γιορτές λειτούργησε πολύ θετικά, με παράγοντες της αγοράς να κάνουν λόγο για πολύ ικανοποιητικό εορταστικό τζίρο. Μάλιστα σε συνδυασμό και με την αύξηση που είχαν τα έσοδα των βιβλιοπωλείων τους μήνες πριν το δεύτερο lockdown, εκτιμάται ότι πιθανόν να περιορίστηκε σε πολύ μεγάλο βαθμό η «χασούρα» του διμήνου της πρώτης καραντίνας.

Υπενθυμίζεται πως σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής, τον Αύγουστο ο κύκλος εργασιών των επιχειρήσεων λιανικής πώλησης βιβλίων με υποχρέωση τήρησης διπλογραφικών βιβλίων ενισχύθηκε κατά 14,2% σε σχέση με τον Αύγουστο του 2019 ενώ αύξηση 18,3% κατεγράφη στον τζίρο της κατηγορίας βιβλία-χαρτικά-λοιπά είδη τον Οκτώβριο, δηλαδή λίγο πριν το δεύτερο lockdown.

Πηγή: patrastimes.gr