Λίγες ημέρες μετά την εξαγορά της Αττικής Οδού, η GEK Τέρνα πούλησε ένα ποσοστό της εταιρείας Νέα Αττική Οδός Παραχώρηση στην Latsco Direct Investments Cyprus, το επενδυτικό όχημα της Μαριάννας Λάτση. Η συναλλαγή συμφωνήθηκε με premium 15% πάνω από την αρχική επένδυση που είχε καταβάλει η κατασκευαστική ομάδα, η οποία έχει αποκτήσει προστιθέμενη αξία από την πρώτη ημέρα. Αυτή η συμφωνία υποδεικνύει την εμπιστοσύνη του Ομίλου Λάτση στη GEK Τέρνα και τη διοίκηση που θα υλοποιήσει αυτή την σημαντική υποδομή.
Η Latsco θα καταβάλει περίπου 77 εκατομμύρια ευρώ για την αγορά του 10% της Νέας Αττικής Οδού Παραχώρηση (θυγατρικής της GEK Τέρνα για την Αττική Οδό). Το ποσό αυτό αντιστοιχεί στο 10% του κεφαλαίου που έχει διαθέσει ο κατασκευαστικός όμιλος για την αγορά της σύμβασης παραχώρησης της αστικής οδού (671 εκατομμύρια ευρώ) συν ένα επιπλέον 15%.
Η GEK Τέρνα, ως ο μοναδικός μέτοχος της Νέας Αττικής Οδού Παραχώρηση, υπέγραψε στις 12 Σεπτεμβρίου τη σύμβαση παραχώρησης για τη χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση της Αττικής Οδού για διάστημα 25 ετών, με το Ελληνικό Δημόσιο και τον Οργανισμό Αποκρατικοποιήσεων (HRADF). Αυτή είναι η μεγαλύτερη σύμβαση παραχώρησης που έχει υπογραφεί ποτέ στην Ελλάδα, με συνολικό κόστος 3.270 δισεκατομμύρια ευρώ.
Επιπλέον της ανωτέρω κεφαλαιακής συμμετοχής, η GEK Τέρνα έλαβε ομολογιακό δάνειο ύψους 2.765 δισεκατομμυρίων ευρώ, με ημερομηνία λήξης στις 30 Ιουνίου ή 31 Δεκεμβρίου, προκειμένου να πληρώσει την τιμή. Στη συγκεκριμένη ομολογιακή έκδοση συμμετέχουν οι τράπεζες Πειραιώς, Εθνική Τράπεζα, Eurobank και Alpha Bank.
Για να ολοκληρωθεί η συμφωνία με την Latsco, η GEK Τέρνα σκοπεύει να υποβάλει σχετική αίτηση στον HRADF, καθώς οι όροι για την πώληση ποσοστού από την Αττική Οδό προβλέπονται στη σύμβαση. Μεταξύ άλλων, η κατασκευαστική ομάδα μπορεί να πωλήσει έως και το 49% της Νέας Αττικής Οδού Παραχώρηση κατά τα πρώτα πέντε χρόνια. Στη συνέχεια μπορεί να πράξει ό,τι κρίνει συμφέρον για αυτήν.
Εκτιμάται ότι και άλλες παρόμοιες συμφωνίες είναι πιθανό να ολοκληρωθούν στο εγγύς μέλλον. Η διοίκηση της GEK Τέρνα αναμένει από την Αττική Οδό EBITDA (κέρδη πριν από τόκους, φόρους και αποσβέσεις) περίπου 300 εκατομμυρίων ευρώ κατά μέσο όρο ετησίως.
Πηγή: naftemporiki.gr