Μείωση στην διαχείριση εμπορευματοκιβωτίων στο λιμάνι του Πειραιά τον Αύγουστο του 2024

Μείωση στην διαχείριση εμπορευματοκιβωτίων στο λιμάνι του Πειραιά τον Αύγουστο του 2024

Κατά τη διάρκεια του Αυγούστου 2024, παρατηρήθηκε ελαφρά πτώση στη διαχείριση κοντεΐνερ από τα πέντε λιμάνια II και III στον Πειραιά, που διαχειρίζεται η Piraeus Container Terminal (PCT). Συγκεκριμένα, ο συνολικός αριθμός κοντεΐνερ που διαχειρίστηκαν αυτά τα λιμάνια ήταν 393.000, σε σύγκριση με 410.000 τον ίδιο μήνα του 2023, καταγράφοντας μείωση 4,3%.

Η πτώση αυτή επικεντρώθηκε κυρίως στο διεθνές εμπορικό φορτίο, ενώ το εσωτερικό φορτίο παρουσίασε κερδοφόρα αποτελέσματα. Οι γεωπολιτικές εξελίξεις στη Ερυθρά Θάλασσα, εξαιτίας των συνεχών επιθέσεων των Χούθι κατά της διεθνούς ναυσιπλοΐας, έχουν προκαλέσει αναταραχή στη διακίνηση φορτίου παγκοσμίως. Αυτό έχει οδηγήσει σχεδόν όλα τα πλοία εμπορικών κοντεΐνερ που κατευθύνονται στην Ευρώπη να ακολουθούν την περιφερειακή διαδρομή γύρω από την Αφρική, με συνεπακόλουθες αλλαγές στις διαδρομές και στις αφίξεις κοντεΐνερ στα ευρωπαϊκά λιμάνια.

Από το διάστημα Ιανουαρίου-Αυγούστου 2024, η διαχείριση κοντεΐνερ από τα λιμάνια II και III παρουσίασε πτώση 10,7% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2023, με συνολικά 2,720 εκατομμύρια κοντεΐνερ διαχειριζόμενα σε οκτώ μήνες, σε σχέση με 3,046 εκατομμύρια την προηγούμενη χρονιά. Μόνο στο λιμάνι I, η κίνηση ξεπέρασε τις 50.000 κοντέινερ τον Αύγουστο, ενώ συνολικά 360.000 TEUs καταγράφηκαν από τον Ιανουάριο μέχρι τον Αύγουστο.

Αντίθετα, η συνολική διαχείριση κοντεΐνερ στα 36 λιμάνια που ελέγχονται από την Cosco Shipping Ports παρουσίασε αύξηση 6,6% τον Αύγουστο, με 9,909 εκατομμύρια κοντεΐνερ σε σύγκριση με 9,259 εκατομμύρια την ίδια περίοδο πέρυσι. Στο επίπεδο των οκτώ μηνών, διαχειρίστηκαν συνολικά 73,727 εκατομμύρια κοντεΐνερ, σημειώνοντας αύξηση 7,6% σε σύγκριση με τα 68,548 εκατομμύρια του 2023.

Οι τερματικοί σταθμοί στην περιοχή του Δέλτα του ποταμού Γιανγκτσέ στην Κίνα σημείωσαν εξαιρετική απόδοση, με αυξήσεις 73,0% στην εταιρεία Nantong Tonghai Port Co., Ltd. και 75,1% στο CSP Wuhan Terminal. Επίσης, οι διεθνείς τερματικοί σταθμοί συνέχισαν να εμφανίζουν σταθερά σημάδια ανάπτυξης και αποκατάστασης, με αύξηση της κίνησης κατά 5,5% τον Αύγουστο του 2024. Ιδιαίτερα οι τερματικοί σταθμοί CSP Abu Dhabi, CSP Spain και CSP Zeebrugge παρουσίασαν εντυπωσιακές αυξήσεις 26,5%, 13,0% και 82,6%, αντίστοιχα.

Πηγή: naftemporiki.gr