Η EcoLog, η οποία ανήκει στον εφοπλιστή Πέτρο Λιβανό, προχωρά στην ανάπτυξη ενός δικτύου πλοίων και υποδομών για τη μεταφορά υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα. Η εταιρεία έχει υπογράψει μνημόνιο κατανόησης για τη δημιουργία του 7CO2 – ενός κόμβου συλλογής και μεταφοράς άνθρακα στο νοτιοδυτικό Ηνωμένο Βασίλειο – σε συνεργασία με αρκετούς περιφερειακούς εκπομπείς, το Λιμάνι του Μπρίστολ και την εγκατάσταση αποθήκευσης The Acorn Project.
Ο στόχος του μνημονίου είναι να προχωρήσουν στα τεχνικά και εμπορικά ζητήματα σχετιζόμενα με τη μεταφορά CO2 χωρίς τη χρήση αγωγών. Η συμφωνία επιτρέπει στις συμμετέχουσες πλευρές να συνεργαστούν και να μοιραστούν πληροφορίες, με συλλογική φιλοδοξία να υλοποιήσουν έργα μεταφοράς χωρίς αγωγούς χρησιμοποιώντας πλοία, με την πρώτη αποστολή υγροποιημένου CO2 να προγραμματίζεται για το 2030.
Η EcoLog εκφράζει υπερηφάνεια για την υποστήριξη της ίδρυσης του 7CO2: Severnside Carbon Capture and Shipping Hub, προκειμένου να αναπτύξει έναν συνασπισμό χωρίς αγωγούς στο Ηνωμένο Βασίλειο. Σημειώνεται ότι η βρετανική κυβέρνηση ανακοίνωσε πρόσφατα την διάθεση 22 δισεκατομμυρίων λιρών για έργα συλλογής και αποθήκευσης άνθρακα, στοχεύοντας στην ενίσχυση των ιδιωτικών επενδύσεων και τη δημιουργία θέσεων εργασίας.
Ο Βρετανός Πρωθυπουργός Κιρ Στάρμερ ανακοίνωσε σχέδια για δύο «συστάδες αποθήκευσης άνθρακα» στο Μέρσεϊσαϊντ και το Τίσαιντ, οι οποίες θα αναπτυχθούν τα επόμενα 25 χρόνια. Ο κόμβος 7CO2 θα εγκατασταθεί στο Avonmouth Dock, στο Λιμάνι του Μπρίστολ, στον ποταμό Σέβερν.
Η EcoLog σκοπεύει να κατασκευάσει τερματικούς σταθμούς και ένα στόλο πλοίων που θα μεταφέρουν υγροποιημένο CO2. Διαθέτει σχέδιο για την ανάπτυξη και σχεδίαση ενός δικτύου 60 πλοίων για τη μεταφορά του υγροποιημένου CO2. Πρόσφατα, η αμερικανική классификация ABS χορήγησε έγκριση επί της αρχής (AIP) για σχεδίαση μεταφορέα LCO2 40.000 κυβικών μέτρων, με χαμηλή πίεση και ελάχιστο αποτύπωμα άνθρακα.
Η σχεδίαση μεγιστοποιεί την ενεργειακή αποδοτικότητα και ελαχιστοποιεί τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου. Στο έργο συνεργάστηκαν η Hanwha Ocean Co., Ltd., που ανέπτυξε το σχέδιο του σκάφους και των δεξαμενών φορτίου, και η Babcock LGE, που συνέβαλε με την εμπειρία της στα συστήματα διαχείρισης φορτίου.
Πηγή: naftemporiki.gr