Η διευθύνουσα σύμβουλος της Prominence Maritime, Ιωάννα Προκοπίου, ανέφερε ότι το ζήτημα της πράσινης μετάβασης στη ναυτιλία αποτελεί ένα “μαραθώνιο” και όχι μια “σπριντ”. Στην ομιλία της κατά τη διάρκεια της 5ης Τριεδρούς Συνάντησης της Αθήνας, τόνισε ότι η μετάβαση αυτή χρειάζεται χρόνο, αλλά ταυτόχρονα είναι εφικτό να περιοριστεί το περιβαλλοντικό αποτύπωμα της βιομηχανίας μέσω της εφαρμογής νέων τεχνολογιών σε πλοία που χρησιμοποιούν συμβατικά καύσιμα.
“Αντί να περιμένουμε την τέλεια λύση, μπορούμε να κάνουμε βήματα προς τη βιωσιμότητα χρησιμοποιώντας τα εργαλεία που έχουμε σήμερα. Οι κινητήρες υψηλών επιδόσεων που χρησιμοποιούν συμβατικά καύσιμα προσφέρουν μια πρακτική και άμεση μέθοδο για τη μείωση των εκπομπών και της κατανάλωσης καυσίμου – χωρίς τα υψηλά κόστη και τους περιορισμούς υποδομής των εναλλακτικών καυσίμων”, υπογράμμισε.
Κατά τη διάρκεια της τριήμερης διάσκεψης, η οποία συνδιοργανώθηκε από το BAYES και το Κέντρο Ναυτιλίας, Εμπορίου και Χρηματοοικονομικών “Costas Grammenos” (που γιόρτασε τη 40η επέτειό του) και το Ίδρυμα Ωνάση, η Προκοπίου περιέγραψε τις προϋποθέσεις για το ιδανικό νέο πράσινο καύσιμο. Συγκεκριμένα, το ιδανικό καύσιμο θα πρέπει να:
– Έχει αποδεδειγμένο μακροχρόνιο περιβαλλοντικό όφελος.
– Προέρχεται από βιώσιμη πηγή ενέργειας.
– Είναι διαθέσιμο παγκοσμίως.
– Είναι ασφαλές στη διαχείριση και χρήση (καθώς κάποια από τα εναλλακτικά καύσιμα που συζητούνται σήμερα είναι τοξικά και πολύ δύσκολα στη διαχείριση).
– Έχει ανταγωνιστική τιμή (το χάσμα τιμών με τα παραδοσιακά ορυκτά καύσιμα πρέπει να μειωθεί).
– Ικανοποιεί το σύνολο του φάσματος μείωσης των εκπομπών αερίων θερμοκηπίου και όχι μόνο του διοξειδίου του άνθρακα.
Αλλιώς, κινδυνεύουμε να “κρύψουμε τις εκπομπές κάτω από το χαλί και αυτό δεν είναι στρατηγική που πρέπει να ακολουθήσουμε”, επεσήμανε η Προκοπίου.
Πηγή: naftemporiki.gr