Η κατάσταση στην ελληνική αγορά ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών προϊόντων είναι αρνητική. Σύμφωνα με τα στοιχεία της GFK, το διάστημα Ιανουαρίου-Αυγούστου, η αξία των πωλήσεων παρουσίασε πτώση 6,4% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο, φτάνοντας τα 1,9 δισεκατομμύρια ευρώ, συμπεριλαμβανομένων των αυξανόμενων τιμών λόγω πληθωρισμού. Οι αυξανόμενες πιέσεις από τον πληθωρισμό και η οικονομική πίεση στα νοικοκυριά δεν αφήνουν περιθώρια για υψηλές προσδοκίες στον τομέα, αν και οι εκτελεστές αναφέρουν ότι κατά μέσο όρο οι τιμές των ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών προϊόντων είναι σε πτώση.
Εντούτοις, ένα πρόγραμμα που φαίνεται να δίνει μια σχετική ώθηση είναι το “Αλλαγή Συσκευής για Επιχειρήσεις” του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας. Το πρόγραμμα αυτό διευκολύνει τους ελεύθερους επαγγελματίες και τις ελληνικές ατομικές επιχειρήσεις να αντικαταστήσουν τον εξοπλισμό τους με ενεργειακά αποδοτικές λύσεις, συμβάλλοντας έτσι στη μείωση των ενεργειακών δαπανών και του περιβαλλοντικού τους αποτυπώματος. Περιλαμβάνει κλιματιστικά, ψυγεία, φούρνους, ηλιακούς θερμοσίφωνες και αντλίες θερμότητας, κινητοποιώντας τις μεγάλες αλυσίδες του τομέα για αύξηση των πωλήσεων B2B.
Η προσοχή όλων πλέον στρέφεται στη Black Friday και στην προετοιμασία των επιχειρήσεων για να καλύψουν το κενό στις πωλήσεις της χρονιάς, ιδίως στην κατηγορία των ψυγείων και των κλιματιστικών. Αυτό σημαίνει μια μάχη για μερίδιο τόσο στον τομέα της λιανικής όσο και για τους κατασκευαστές. Παράλληλα, οι ειδικοί παρατηρούν ότι οι τάσεις συνοχής εντείνονται, όπως φάνηκε από την εξαγορά της Benrubi από τον Quest Group. Οι μεγάλες αλυσίδες της βιομηχανίας υιοθετούν μια στάση αναμονής, με τον Κωτσόβολο να επαναστατεί στρατηγικά υπό την ομπρέλα της PPC, την Public να εστιάζει στη δυναμική των πολυκαναλικών πωλήσεων και το Plaisio να ενισχύει σταθερά τη φέτα των λευκών ειδών του.
Πηγή: naftemporiki.gr