Σεπτέμβριος παρουσίασε μια θετική πορεία για την οικονομία, όπως αναφέρει το Ινστιτούτο Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών (ΙΟΒΕ). Ο δείκτης οικονομικού κλίματος ανέβηκε στους 110,2 σημειολογικούς από 106 που ήταν τον Ιούλιο και τον Αύγουστο. Η βελτίωση αυτή προέρχεται αποκλειστικά από τη βιομηχανία, καθώς οι υπόλοιποι τομείς, καθώς και ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης, δείχνουν αδύναμα σημάδια, με τα νοικοκυριά να είναι απαισιόδοξα για την οικονομική τους κατάσταση.
Η βιομηχανία συνδέεται πιο στενά με το διεθνές περιβάλλον και τις αγορές, λόγω της μεγαλύτερης εξωστρέφειας της, ακόμη και σε μεσαίες επιχειρήσεις, και σε μεγάλο βαθμό στηρίζεται σε συμβόλαια και παραγγελίες μέσης διάρκειας, οι οποίες δεν επηρεάζονται έντονα από τις τρέχουσες αβεβαιότητες. Παρά τη σημαντική επιβράδυνση στην παγκόσμια οικονομία, φαίνεται ότι ο κύκλος αύξησης των επιτοκίων έχει ολοκληρωθεί, χωρίς να οδηγήσει τις οικονομίες σε ύφεση.
Από την άλλη πλευρά, οι υπόλοιποι τομείς της επιχειρηματικής δραστηριότητας φαίνεται να διορθώνουν την σχετικά αισιόδοξη προοπτική που καταγράφηκε τους προηγούμενους μήνες. Στον τομέα του τουρισμού, οι καλοκαιρινές επιδόσεις είναι ικανοποιητικές, με θετικές αλυσιδωτές επιδράσεις σε διάφορους τομείς της οικονομίας. Ωστόσο, η επιμονή του πληθωρισμού επηρεάζει αρνητικά την εμπιστοσύνη των καταναλωτών, δημιουργώντας έναν δομικό, αλλά και εποχιακό, πρόβλημα.
Στον τομέα του λιανικού εμπορίου, οι εκτιμήσεις για τις τρέχουσες πωλήσεις δείχνουν ενίσχυση, με τα επίπεδα αποθεμάτων να αυξάνονται και τις προβλέψεις για τις βραχυπρόθεσμες πωλήσεις να παραμένουν σε μεγάλο βαθμό αμετάβλητες. Ωστόσο, ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης μειώθηκε σημαντικά τον Σεπτέμβριο, φτάνοντας τους -51,3 σημειολογικούς, από -43,9 τον Ιούλιο, με τους Έλληνες καταναλωτές να φαίνονται οι πιο απαισιόδοξοι στην ΕΕ, ακολουθούμενοι από την Εσθονία και τη Σλοβενία. Ταυτόχρονα, οι προβλέψεις για τις βασικές αγορές έπεσαν σημαντικά, ενώ η πρόθεση εξοικονόμησης αυξήθηκε.
Πηγή: naftemporiki.gr