Αύξηση τζίρου κατά 7,2% στο οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων σημειώθηκε την τρίτη εβδομάδα του Οκτωβρίου, αγγίζοντας τα 117,12 εκατ. ευρώ σε σχέση με την αντίστοιχη του 2019 που ήταν 109,24 εκατ. ευρώ. Η ανάπτυξη της αγοράς τη συγκεκριμένη εβδομάδα οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στην αγορά της Αττικής, που ελέγχει μερίδιο σχεδόν 54% και η οποία «έτρεξε»
με ρυθμό 7%.

Αξίζει να σημειωθεί ότι στο σύνολο της αγοράς είχε προηγηθεί αύξηση πωλήσεων 5,5% τη δεύτερη εβδομάδα του Οκτωβρίου, όπου ο τζίρος στο οργανωμένο λιανεμπόριο άγγιξε τα 118,26 εκατ. ευρώ, έναντι 112,11 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο ένα χρόνο πριν.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιοποίησε η εταιρεία ερευνών αγοράς IRI, την τρίτη εβδομάδα του Οκτωβρίου, στις 340 κατηγορίες προϊόντων που πωλούνται εντός των αλυσίδων σούπερ μάρκετ (μη συμπεριλαμβανομένων προϊόντων μεταβλητού βάρους) 168 είναι τρόφιμα (ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία 6%), 41 προϊόντα νοικοκυριού (8,5% ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία), 45 προϊόντα προσωπικής υγιεινής (ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία 5,7%) και 86 όλα τα άλλα (ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία 16,7%).

Παρατηρώντας την κατανάλωση στα σημεία πώλησης, διαπιστώνεται ότι μετά την Αττική που κατέχει τη μερίδα του λέοντος με μερίδιο 53,9%, τα καταστήματα της Θεσσαλονίκης με μερίδιο 10,4% εμφάνισαν ανάπτυξη 6,1% και της Κεντρικής Ελλάδας με μερίδιο 12,9% παρουσίασαν ανάπτυξη 8,6%. Η Βόρεια Ελλάδα με μερίδιο 8,6% σημείωσε ανάπτυξη 6,6%, η Πελοπόννησος με μερίδιο 7,6% εμφάνισε ανάπτυξη 13,3%, ενώ η Κρήτη με μερίδιο 6,6% παρουσίασε ανάπτυξη 2,6%.
Σε ό,τι αφορά τη διασπορά της κατανάλωσης ανά κατηγορία καταστήματος, τα υπερμάρκετ (καταστήματα άνω των 2.500 τ.μ.) παρουσίασαν αύξηση πωλήσεων κατά 20%, τα μεσαία (2.500 έως 1.000 τ.μ.) σημείωσαν αύξηση πωλήσεων 7,1%, τα μικρότερα (1.000 τ.μ έως 400 τ.μ.) αύξηση 4,2% και τα μίνι μάρκετ (έως 400 τ.μ.) αύξηση πωλήσεων 3,4%.

Πηγή: patrastimes.gr