Μειωμένες Πωλήσεις Κοσμημάτων λόγω Τουριστικής Κίνησης και Ακρίβειας στην Ελλάδα

Μειωμένες Πωλήσεις Κοσμημάτων λόγω Τουριστικής Κίνησης και Ακρίβειας στην Ελλάδα

Μειωμένες κατά τουλάχιστον 10% είναι φέτος οι πωλήσεις της ελληνικής αργυροχρυσοχοΐας σε σχέση με το προηγούμενο έτος, σύμφωνα με τον Πρόεδρο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Βιοτεχνών Αργυροχρυσοχόων, Κοσμηματοπωλών, Ωρολογοπωλών (ΠΟΒΑΚΩ), Πέτρο Καλπακίδη. Η μείωση αυτή οφείλεται κυρίως στη μη εκπλήρωση των προσδοκιών για την τουριστική κίνηση, με τον κ. Καλπακίδη να αναφέρει ότι η φετινή τουριστική δραστηριότητα δεν ανταγωνίστηκε τις ελπίδες της κυβέρνησης και του κλάδου για σημαντική αύξηση του τζίρου.

Επιπλέον, η υψηλή ακρίβεια στην καθημερινή ζωή των πολιτών, καθώς και η ανατίμηση της τιμής του χρυσού, έχουν οδηγήσει σε πτώση και στις αγορές από το εγχώριο κοινό. Ένα πάγιο αίτημα του κλάδου είναι η κατάργηση του Φόρου Πολυτελείας για κοσμήματα αξίας άνω των 1.000 ευρώ. Ο κ. Καλπακίδης επισημαίνει ότι αυτός ο φόρος, ο οποίος αποτελεί μνημονιακή υποχρέωση, πλήττει την ανταγωνιστικότητα του ελληνικού κοσμήματος σε σχέση με άλλες χώρες και επιπλέον δυσχεραίνει τις αγορές για τους καταναλωτές.

Από την άλλη πλευρά, οι κλαδικές εκθέσεις, όπως η επικείμενη 38η KOSMIMA, που θα διεξαχθεί από τις 19 έως τις 21 Οκτωβρίου στη ΔΕΘ, προσφέρουν σημαντική ώθηση στον κλάδο. Η έκθεση αυτή αναμένεται να έχει αυξημένο αριθμό εκθετών και να παρουσιάσει μια έντονα διεθνή διάσταση, με συμμετοχές από χώρες όπως η Ιταλία, η Τουρκία, η Γερμανία και η Σρι Λάνκα.

Στη διάρκεια της KOSMIMA θα πραγματοποιηθεί επίσης ο 35ος Διαγωνισμός Φιλοτέχνησης Σχεδίου Κοσμήματος 2024 με θέμα “Μαργαριτάρι: Ένα Ταξίδι από το Χθες της Παράδοσης στο Αύριο της Καινοτομίας”, υπό την οργάνωση της ΠΟΒΑΚΩ και της ΔΕΘ-HELEXPO.

Παράλληλα, η ΠΟΒΑΚΩ καλεί την κυβέρνηση να εστιάσει περισσότερο στην εκπαίδευση του κλάδου, προτείνοντας τη δυνατότητα ενσωμάτωσής του στην ανώτατη εκπαίδευση, για παράδειγμα μέσω Σχολών Καλών Τεχνών.

Πηγή: naftemporiki.gr