Η διοίκηση της Elton αναφέρει ότι, παρά τις προκλήσεις που προκύπτουν από τον έντονο ανταγωνισμό και τη μειωμένη ζήτηση σε διάφορους κλάδους της οικονομίας, τα μερίδια αγοράς διατηρήθηκαν κατά το πρώτο εξάμηνο του 2024. Οι πωλήσεις της εταιρείας ανήλθαν σε 46,7 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας πτώση 16,0% σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα το 2023. Σε επίπεδο Ομίλου, οι πωλήσεις έφτασαν τα 81,8 εκατ. ευρώ, με μείωση 13,7% σε σχέση με το α’ εξάμηνο του 2023.
Η εκτίμηση για το κλείσιμο του 2024 υποδηλώνει αύξηση στις πωλήσεις, με την επιχείρηση να προγραμματίζει περαιτέρω περιορισμό της διαφοράς σε σύγκριση με το 2023. Ήδη, στο β’ εξάμηνο, παρατηρείται αισθητή βελτίωση στις πωλήσεις, τόσο για την εταιρεία όσο και για τον Όμιλο, συγκριτικά με το α’ εξάμηνο του 2024.
Αξιοσημείωτο είναι ότι η μικτή κερδοφορία ανέβηκε σε 15,7% για την Elton και 16,3% για τον Όμιλο, βελτιωμένη κατά περίπου 2 ποσοστιαίες μονάδες σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι. Η εταιρεία επικεντρώνεται στη βελτίωση των κερδοφορικών δεικτών, έχοντας βελτιστοποιήσει το κόστος κτήσης προϊόντων, διατηρώντας τα μερίδια στην αγορά. Τα λειτουργικά έξοδα για την εταιρεία και τον Όμιλο παραμένουν σταθερά, αναδεικνύοντας σημαντική βελτίωση στα λειτουργικά αποτελέσματα ως ποσοστό των πωλήσεων (6,42% το α’ εξάμηνο του 2024, σε σύγκριση με 5,68% το 2023).
Ο Όμιλος επιθυμεί να μειώσει τον δανεισμό του, αναζητώντας συνεχή βελτίωση των χρηματοοικονομικών του δεικτών. Οι μεγαλύτερες θυγατρικές, που δραστηριοποιούνται στη Ρουμανία και τη Σερβία, συνεισφέρουν κατά 32,2% στις συνολικές πωλήσεις, καταγράφοντας αθροιστική αύξηση 8,4%. Αντίθετα, οι θυγατρικές στην Τουρκία και τη Βουλγαρία παρουσίασαν σημαντική μείωση πωλήσεων κατά 72,4%. Σημαντική είναι η αναφορά της θυγατρικής στην Ουκρανία, όπου οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 66,3% συγκριτικά με πέρυσι.
Ο Όμιλος εστιάζει στη συνεχή αναβάθμιση της εταιρικής διακυβέρνησης και στην αυτοματοποίηση των διαδικασιών μέσω επένδυσης σε νέο ERP σύστημα. Η Έλτον Ρουμανίας ήδη προγραμματίζει την υλοποίηση του συγκεκριμένου συστήματος για τον Ιανουάριο του 2025. Επιπλέον, η αγορά 149 χιλ. τ.μ. στα Οινόφυτα Βοιωτίας είναι μια στρατηγική κίνηση για την απομάκρυνση των εγκαταστάσεων από τον Αυλώνα, προκειμένου να καλυφθούν οι αυξανόμενες ανάγκες και να προωθηθεί η ανάπτυξη των δραστηριοτήτων.
Πηγή: naftemporiki.gr