Το χρονικό του οδικού άξονα Πατρών-Πύργου-Καλό Νερό-Τσακώνα έχει καταστεί μια εξίσωση, η οποία έχει αρχίσει και ξεκαθαρίζει στους πολίτες, παρά την υπαρκτή προσπάθεια πολλών δημοσιολογούντων πολιτικών και δημοσιογράφων να διαστρεβλώσουν την πραγματικότητα.

Οι μεταβλητές αυτής της εξίσωσης είναι:

Α) Ο τρόπος χρηματοδότησης του έργου: Επί ΣΥΡΙΖΑ ήταν από ευρωπαϊκά κονδύλια και χωρίς διόδια. Επί Σαμαρά και Μητσοτάκη ήταν και είναι από τον κρατικό προϋπολογισμό και συμμετοχή του αναδόχου. Αυτό σημαίνει ύπαρξη διοδίων που θα καλύψουν το κόστος του τελευταίου, αλλά θα του επιφέρουν και επιπλέον όφελος. Σημαίνει επίσης επιβάρυνση του φορολογούμενου.

Β) Η πρόοδος των έργων: Επί ΣΥΡΙΖΑ είχαν ξεκινήσει τα 5 από τα 8 τμήματα και τα υπόλοιπα 3 εκκρεμούσαν μέχρι να περατωθούν οι νομικές διαδικασίες που η ελληνική νομοθεσία προβλέπει για όλα τα έργα συλλήβδην. Πλέον οι συμβάσεις ακυρώθηκαν εν μέσω καραντίνας με συνοπτικές διαδικασίες και βρισκόμαστε στο «μείον μηδέν». Ούτε συζήτηση για την πρόοδο των έργων επί Σαμαρά.

Γ) Ο τρόπος επιλογής του αναδόχου. Επί ΣΥΡΙΖΑ διενεργήθηκε διαγωνισμός για τα 8 τμήματα, σε συμφωνία με την ελληνική και την ευρωπαϊκή νομοθεσία. Επί Ν.Δ. ο εργολάβος θα επιλεγεί με απευθείας ανάθεση, θέτοντας εν αμφιβόλω την έγκριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και την τυχόν ευδοκίμηση προσφυγών κατά της διαδικασίας.

Με βάση αυτά τα δεδομένα γεννώνται οι εξής προβληματισμοί:

  • Για ποιόν μεταφυσικό λόγο η ίδια εταιρεία (Ολυμπία Οδός Α.Ε.) φέρεται να αναλάβει το έργο με τα μισά χρήματα από όσα είχε συμφωνήσει το 2013 πάλι επί Ν.Δ.; Τι αφορούσε το επιπλέον ποσό εκείνη την περίοδο;  Μήπως τώρα το αυξημένο όφελος που επεδίωκε και τότε ο εκλεκτός της Ν.Δ. εργολάβος θα προκύψει από τα υπέρογκα διόδια εις βάρος του πολίτη που θα φτάσουν 11 ευρώ μόνο για την μετ’ επιστροφή μετακίνηση από την Πάτρα στον Πύργο;

Τα ανωτέρω αφορούν διαπιστώσεις από τα ίδια τα λεγόμενα του Υπουργού Υποδομών κατά την διάρκεια της συζήτησης στην διαρκή Επιτροπή Παραγωγή και Εμπορίου για αυτό το θέμα την περασμένη Τρίτη. Στην συγκεκριμένη συζήτηση ο Υπουργός απέφυγε να απαντήσει με ξεκάθαρο τρόπο ακόμα μια φορά για την πρόοδο των συνομιλιών με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Ήδη το τεράστιο κόστος από τις αξιώσεις αποζημιώσεων που θα προκαλέσει η ακύρωση του έργου θα πρέπει να θεωρείται δεδομένο. Δεδομένη θα πρέπει να θεωρείται και η οπισθοδρόμηση της αποπεράτωσης του με την εκκίνηση της διαδικασίας από την αρχή. Σε περίπτωση μάλιστα που η Ευρωπαϊκή Επιτροπή κρίνει ότι οι σχεδιασμοί της Κυβέρνησης είναι αντίθετοι στο Ευρωπαϊκό Δίκαιο, στον ΣΥΡΙΖΑ προβλέπουμε την χρονική του έκταση σε περισσότερα από δέκα χρόνια.

Για εμάς πρόκειται για ξεκάθαρο «δώρο» της Ν.Δ. σε βάρος ανθρώπινων ζωών. Οι εκπρόσωποί της και στην κεντρική διοίκηση αλλά και στην Περιφέρεια δεν μπορούν να αντιλαμβάνονται την συνέχεια του κράτους κατ’ αποκοπή. Ούτε μπορούν να άγονται ανενόχλητοι και χωρίς έλεγχο στο όνομα μιας κάποιας «σύγχρονης» αντίληψης της πολιτικής, η οποία συνίσταται στην απουσία της αντιπολίτευσης να ασκεί τον θεσμικό της ρόλο. Η δημοκρατία δεν είναι παρωχημένη, ούτε κάτι παλιό που πρέπει δήθεν να ξεπεράσουμε. Η πίστη σε αυτήν συνιστά την διαχωριστική γραμμή μεταξύ προόδου.

Πηγή: patrastimes.gr