Αξιολόγηση με μπόνους, διπλό ρόλο αποτίμησης του έργου των δασκάλων και των καθηγητών από διευθυντές και σχολικούς συμβούλους, αλλά και ενεργή συμμετοχή στη διαδικασία ακόμα και των μαθητών, δίνει νομοσχέδιο που εισάγεται αυτή τη βδομάδα στο υπουργικό συμβούλιο.

Το τελευταίο κομμάτι είναι μία πραγματική καινοτομία καθώς δίνει και στους μαθητές τη δυνατότητα να παρέμβουν στην αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου στα σχολεία τους.

Παράλληλα, θα προβλέπονται και η επιβράβευση, δηλαδή, όσων αριστεύουν, κάτι που θα μεταφράζεται όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, σε ειδικά μπόνους (οικονομικά και άλλα). Το νομοσχέδιο εισάγεται για συζήτηση στο υπουργικό συμβούλιο της ερχόμενης Δευτέρας ενώ η κ. Κεραμέως έχει καλέσει την Παρασκευή τους εκπροσώπους των εκπαιδευτικών ομοσπονδιών.

Διαδικασία

Image

Η αξιολόγηση αφορά 180.000 εκπαιδευτικούς ενώ θα γίνεται και ετήσια καταγραφή επιδόσεων στα σχολεία και φάκελοι εκπαιδευτικών με στόχο την επιβράβευση της προσπάθειάς τους. Σύμφωνα με τα ΝΕΑ, η αξιολόγηση θα γίνει σε δύο φάσεις: συνολική αξιολόγηση για τα στελέχη εκπαίδευσης και διαμορφωτική αξιολόγηση για τους εκπαιδευτικούς, με στόχο την επιβράβευση της προσπάθειας και τη βελτίωση της απόδοσής τους όπου χρειαστεί.

Με τα δεδομένα αυτά, κάθε εκπαιδευτικός θα αξιολογείται από τουλάχιστον δύο αξιολογητές, θα εκτιμάται το ακαδημαϊκό του προφίλ και τα μέσα που χρησιμοποιεί στη διδασκαλία του. Από την πλευρά τους οι σχολικοί σύμβουλοι θα έχουν στις αρμοδιότητές τους.

Τα κριτήρια με τα οποία θα αξιολογούνται οι εκπαιδευτικοί είναι:

  • Το εκπαιδευτικό περιβάλλον. Διαπροσωπικές σχέσεις, παιδαγωγικό κλίμα στην σχολική αίθουσα.
  • Τον σχεδιασμό, προγραμματισμό και προετοιμασία της διδασκαλίας. Αντίληψη των δυνατοτήτων και αναγκών των μαθητών και διαμόρφωση του σχεδιασμού της διδασκαλίας, διδακτικοί στόχοι, διδακτικές επιλογές, διεξαγωγή της διδασκαλίας και αξιολόγηση των μαθητών.
  • Την υπηρεσιακή συνέπεια και επάρκεια. Τυπικές υποχρεώσεις, συμμετοχή στη λειτουργία της σχολικής μονάδας και στην αυτοαξιολόγησή της, επιστημονική και επαγγελματική ανάπτυξη του εκπαιδευτικού.

Πηγή: patrastimes.gr