Ένα από τα κύρια καθήκοντα του Γενικού Λυκείου είναι η σωστή προετοιμασία των μαθητών για τη μετάβασή τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να παρέχονται οι απαραίτητες γνώσεις για να γίνει αυτή η μετάβαση ομαλά. Ωστόσο, η πραγματικότητα δείχνει ότι υπάρχουν κενά σε αυτή τη διαδικασία.
Η ύλη και τα θέματα στις Πανελλαδικές Εξετάσεις συχνά δεν αντανακλούν την ουσία των επιστημών, καθώς φέτος, ιδιαίτερα στα θέματα της Φυσικής, προέκυψαν πολλές αντιδράσεις. Οι πρόεδροι των 7 Τμημάτων Φυσικής εξέδωσαν ανακοίνωση που επισημαίνει ότι η επιλογή των θεμάτων δεν συνάδει με τα διδασκόμενα και αποτρέπει τους μαθητές από το να επιλέξουν σπουδές σε αυτόν τον τομέα.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση, τα θέματα που τίθενται στις Πανελλαδικές δεν συνάδουν με την πραγματική φύση της επιστήμης της Φυσικής. Αυτό δημιουργεί στρεβλή εικόνα για την επιστήμη και αποθαρρύνει υποψηφίους από το 2ο Πεδίο. Είναι ανησυχητικό το γεγονός ότι αυτή η κατάσταση μπορεί να οδηγήσει σε κενές θέσεις στα Πολυτεχνεία λόγω έλλειψης ενδιαφέροντος.
Αυτό δεν περιορίζεται μόνο στη Φυσική. Παρομοίως, στα Μαθηματικά, οι υποψήφιοι καλούνται να λύσουν περίπλοκες ασκήσεις που δεν εξετάζουν την κατανόηση των θεμελιωδών εννοιών. Στην πραγματικότητα, οι Πανελλαδικές Εξετάσεις έχουν μετατραπεί σε διαγωνισμό συμπλήρωσης θέσεων, χωρίς να υπάρχει επαρκής σύνδεση με το περιεχόμενο που θα διδαχθεί στα ΑΕΙ.
Η κατάσταση αυτή εντείνεται από την έλλειψη σχεδιασμού μεταξύ της δευτεροβάθμιας και της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Οι αποφάσεις συχνά λαμβάνονται χωρίς συνολικό σχέδιο, με αποτέλεσμα την πηγή πολλών αποτυχιών στην εκπαίδευση.
Μάλιστα, πρόσφατα ανακοινώθηκε η αύξηση των ωρών διδασκαλίας των οικονομικών μαθημάτων. Αυτή η εισαγωγή νέων διδασκαλιών θα απαιτήσει περικοπές από άλλες ώρες, κάτι που ενδέχεται να επηρεάσει αρνητικά τη συνολική εκπαίδευση των μαθητών.
Η αναγκαία αύξηση των ωρών διδασκαλίας των οικονομικών μαθημάτων είναι προφανής, καθώς η οικονομία γίνεται όλο και πιο περίπλοκη. Ωστόσο, αυτή η ανάγκη δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί με πρόχειρες αποφάσεις που μοιάζουν περισσότερο με βιαστικές ενέργειες παρά με μακροχρόνιο σχεδιασμό.
Δυστυχώς, η προσέγγιση στην εκπαίδευση φαίνεται να εστιάζει περισσότερο στη μεταρρύθμιση, χωρίς να υπάρχει η επιθυμία για μια ουσιαστική δομή. Αυτή η διπλή δυσκολία στη σύνδεση των εκπαιδευτικών επιπέδων και η απουσία στρατηγικού σχεδιασμού δημιουργούν ένα περιβάλλον ανησυχίας για τους μαθητές που επιθυμούν να συνεχίσουν τις σπουδές τους.
Πηγή: newsbomb.gr