Η Ελλάδα φαίνεται να ηγείται σε ένα σημαντικό βήμα για την ψηφιακή μετάβαση στην εκπαίδευση, καθώς οι έρευνες δείχνουν ότι η απαγόρευση των κινητών τηλεφώνων στα σχολεία έχει πάνω από 80% υποστήριξη από τους πολίτες. Σημαντική είναι η διαπίστωση του Έλληνα υπουργού Παιδείας, Κυριάκου Πιερρακάκη, σχετικά με την αποσπασμένη προσοχή που προκαλούν τα smartphone στην αίθουσα διδασκαλίας, κάτι που οδήγησε στην ανάγκη για σχολεία χωρίς κινητά. Ο αρθρογράφος της αυστριακής εφημερίδας «Der Standard» αναφέρει ότι ο κανονιστικός πλαίσιο στην Ελλάδα είναι ενιαίος και ομοιόμορφος, δίνοντας την αίσθηση μιας πιο οργανωμένης προσέγγισης σε σύγκριση με την Αυστρία, όπου οι κανόνες διαφέρουν από σχολείο σε σχολείο.
Ενδεικτικά, ορισμένα σχολεία στην Αυστρία, που έχουν υιοθετήσει αυστηρές απαγορεύσεις για τη χρήση κινητών τηλεφώνων, έχουν λάβει θετική ανταπόκριση από τους γονείς. Στο σχολείο του Νοϊζίντλ αμ Ζέε, οι μαθητές κρατούν τα κινητά τους στις τσάντες τους ή σε ντουλάπια, με το ίδρυμα να έχει οργανώσει ένα «πάρκινγκ κινητών» για τυχόν παραβάσεις. Αντίστοιχα, το γυμνάσιο του Κλοστερνόιμπουργκ προβάλλει την απαγόρευση στους ιστότοπού του.
Η πρωτοβουλία «Smartphone Free Childhood» στη Βρετανία, η οποία προωθεί σχολεία ελεύθερα από κινητά, αναδεικνύει την αξία της παιδικής ηλικίας χωρίς τα συγκεκριμένα τεχνολογικά μέσα. Οι γονείς οργανώνουν καταλόγους σχολείων, περιφερειακές ομάδες και ενημέρωση προς τα ιδρύματα. Ενδέχεται να βοηθήσει και οι Έλληνες γονείς να επωφεληθούν από παρόμοιες προσεγγίσεις στο μέλλον.
Ο συζητούμενος ρόλος των ψηφιακών τεχνολογιών και η επίδρασή τους στην ικανότητα συγκέντρωσης είναι επίσης σοβαρό ζήτημα. Έχοντας μειωθεί η ικανότητα προσοχής κατά 30% λόγω της συνεχούς ψηφιακής απόσπασης, το θέμα χρήζει περαιτέρω ενδελεχούς ανάλυσης. Η προτροπή για «ομιλία αντί για reel» και η ενίσχυση των πραγματικών κοινωνικών σχέσεων είναι κρίσιμα σημεία που πρέπει να σκεφτεί η κοινωνία.
Πηγή: naftemporiki.gr