Σε συνεργασία με την κυβέρνηση, ο ΟΑΣΑ προχωρά στον επανασχεδιασμό του συγκοινωνιακού χάρτη της Αττικής, στοχεύοντας στη βελτίωση των υπηρεσιών των δημόσιων συγκοινωνιών για τα επόμενα 20 χρόνια. Σκοπός είναι η νέα στρατηγική να επανακαθορίσει τη λειτουργία του μεταφορικού συστήματος και να εστιάσει στη διαλειτουργικότητα των μέσων μαζικής μεταφοράς (ΜΜΜ), όπως λεωφορεία, μετρό, τραμ και Ηλεκτρικό, ώστε να καλύπτονται οι σύγχρονες ανάγκες των επιβατών.
Εδώ και χρόνια, το υφιστάμενο δίκτυο αστικών συγκοινωνιών βασίζεται σε δεδομένα του 2009, γεγονός που καθιστά αναγκαία την επικαιροποίηση και ανάλυση των σημερινών οδηγιών. Έτσι, ο Οργανισμός έχει ξεκινήσει μία εκτενή έρευνα, στην οποία θα συμμετάσχουν τουλάχιστον 36.600 νοικοκυριά και 71.200 πολίτες που χρησιμοποιούν διάφορα μέσα συγκοινωνίας, όπως επίσης και επιβάτες λιμανιών και αεροδρομίων.
Σκοπός της έρευνας είναι να συλλεχθούν λεπτομερείς πληροφορίες σχετικά με τα κοινωνικοοικονομικά χαρακτηριστικά των πολιτών και τις συνήθειές τους στις μετακινήσεις. Μέσα από ερωτηματολόγια, η πραγματική ζήτηση για όλα τα μέσα μεταφοράς θα είναι διαθέσιμη, ενώ θα εξεταστούν και οι νέες τάσεις στην αστική μετακίνηση. Επισημαίνεται ότι η συμμετοχή των πολιτών είναι ουσιαστική για την επιτυχία του εγχειρήματος.
Στο πλαίσιο των προτάσεων που θα παρουσιαστούν στους δήμους, περιλαμβάνονται η ανάπτυξη πρότυπων πεζοδρομίων και ποδηλατόδρομων, η τοποθέτηση ση نقطών στάθμευσης και φορτιστών για ηλεκτρικά οχήματα, καθώς και η αναγνώριση συγκεκριμένων χώρων για πιάτσες ταξί. Τη σημασία του σχεδίου αναγνωρίζει και ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΑ, Γιώργος Σπηλιόπουλος, ο οποίος τόνισε ότι ο στόχος είναι να γίνουν τα ΜΜΜ η βασική επιλογή μετακίνησης για τους πολίτες της Αθήνας.
Για την ενίσχυση της μέσης χρήσης των συγκοινωνιών, ο ΟΑΣΑ εισάγει νέο σύστημα ανέπαφων πληρωμών με καρτούς, ώστε όλοι οι επιβάτες να μπορούν να πληρώνουν μέσω καρτών ή κινητού τηλεφώνου. Αν και το σύστημα έχει αρχίσει ως πιλοτικό με τις Express γραμμές του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών, σύντομα θα επεκταθεί σε όλα τα ΜΜΜ. Στο μέλλον, οι επιβάτες θα μπορούν επίσης να δημιουργούν λογαριασμούς για μία πιο ευέλικτη χρήση των εισιτηρίων και των υπηρεσιών μεταφοράς.
Πηγή: naftemporiki.gr