Το έργο αναβάθμισης του προαστιακού σιδηροδρόμου Δυτικής Αττικής, συνολικού μήκους 34,6 χλμ., περιλαμβάνει την ανακαίνιση της σιδηροδρομικής γραμμής με νέες υλικές προδιαγραφές και τη πιστοποίησή της σύμφωνα με τις αρχές διαλειτουργικότητας. Σημαντικό τμήμα του έργου είναι η εγκατάσταση συστήματος εναέριας γραμμής επαφής 25kV, καθώς και συστήματος σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης με ETCS L1, μαζί με όλα τα απαραίτητα πληροφοριακά συστήματα σταθμών, τηλεπικοινωνίες και Η/Μ εγκαταστάσεις.
Η νέα γραμμή θα συνδέει τη Δυτική Αττική με σημαντικούς προορισμούς, όπως η Αθήνα, ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών και ο Πειραιάς, προσφέροντας σημαντικά πλεονεκτήματα για τις πυκνοκατοικημένες περιοχές, όπως ο Ασπρόπυργος, η Ελευσίνα, το Νεράκι, η Νέα Πέραμος και τα Μέγαρα. Με την ολοκλήρωσή της, αναμένεται να βελτιωθεί σημαντικά η μετακίνηση και η πρόσβαση στις περιοχές αυτές.
Ο προαστιακός σιδηρόδρομος Δυτικής Αττικής, με προϋπολογισμό 132 εκατ. ευρώ, χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και βρίσκεται σε προγραμματισμένο χρονοδιάγραμμα, με ολοκλήρωση να αναμένεται το δεύτερο εξάμηνο του 2026. Ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ, Παναγιώτης Τερεζάκης, ανέφερε ότι το έργο προχωράει με ικανοποιητικούς ρυθμούς, παρά κάποιες προκλήσεις που σχετίζονται με τις απαλλοτριώσεις, οι οποίες έχουν σε μεγάλο βαθμό διευθετηθεί.
Στο πλαίσιο αυτοψίας από τον υφυπουργό Μεταφορών, Βασίλη Οικονόμου, και τον κ. Τερεζάκη, επισημάνθηκε ότι το έργο θα συμβάλλει στη μείωση της κυκλοφορίας βαρέων οχημάτων στην ΠΑΘΕ, καθώς ένα εμπορευματικό τρένο αντικαθιστά 15-20 τέτοια οχήματα. Επίσης, τη στιγμή που δραστηριοποιούνται πολλές εταιρείες logistics στην περιοχή, ο νέος προαστιακός σιδηρόδρομος θα είναι σε θέση να εξυπηρετήσει αυτές τις ανάγκες, διευκολύνοντας την οικονομική ανάπτυξη της Δυτικής Αττικής.
Πηγή: naftemporiki.gr