Λέιζερ. Αποτέλεσε την αναγκαία καινοτομία για το προσωπικό των σούπερ μάρκετ, υποστήριξε ο Paul McEnroe. Μικρές συσκευές είπε να στοχεύουν εύκολα και γρήγορα τα προϊόντα, επιταχύνοντας τη διαδικασία στο ταμείο. Το 1969, αυτή ήταν μια εξαιρετικά τολμηρή πρόταση για το μέλλον. Το κοινό το γνώρισε αργότερα ως barcode.
Η ανάπτυξη του κώδικα δεν υπήρχε μέχρι τότε στην εμπορική σφαίρα, αν και ιδέες υπήρχαν από τις αρχές του 20ου αιώνα. Ο McEnroe και οι συνεργάτες του στην IBM είχαν ως στόχο να ζωντανέψουν αυτούς τους γραμμωτούς κώδικες. Υπήρξαν όμως και εμπόδια. Οι δικηγόροι της IBM είχαν ανησυχίες για την ασφάλεια, φοβούμενοι ότι οι σαρωτές λέιζερ θα μπορούσαν να προκαλέσουν τραυματισμούς στα μάτια. Ο McEnroe διαβεβαίωσε ότι η ισχύς του λέιζερ ήταν ελάχιστη και δεν αποτελούσε κίνδυνο, αλλά οι ανησυχίες παρέμεναν. Μετά από πειράματα με πιθήκους Rhesus, που έδειξαν ότι δεν υπήρχε κίνδυνος για την υγεία, οι δικηγόροι έδωσαν τελικά το πράσινο φως.
Ο σχεδιασμός του γραμμωτού κώδικα εξελίχθηκε αυτή τη στιγμή. Μετά από πειραματισμούς, η ομάδα της IBM κατέληξε σε μια μορφή που περιλάμβανε κάθετες γραμμές, καθιστώντας τον πιο εύχρηστο και ευανάγνωστο. Ο George Laurer και τα μέλη της ομάδας ανέπτυξαν την τελική μορφή του Παγκόσμιου Κώδικα Προϊόντος (UPC) και το 1973 ο κώδικας αυτός υιοθετήθηκε επίσημα από τον κλάδο των παντοπωλείων. Το 1974, το πρώτο προϊόν με UPC σαρώθηκε σε σούπερ μάρκετ.
Χάρη στην εφεύρεση των barcode, οι ουρές στα ταμεία άρχισαν να κινούνται γρήγορα. Ο McEnroe δήλωσε ότι αυτή η νέα τεχνολογία θα μείωνε τον χρόνο αναμονής και θα βελτίωνε την εμπειρία των καταναλωτών. Ήδη από τα πρώτα βήματα, η τεχνολογία αυτή έφερε επανάσταση στον τομέα του λιανικού εμπορίου.
Επίσης, πρέπει να σημειωθεί ότι η τεχνολογία δεν ήρθε χωρίς αντιδράσεις. Πριν την εφαρμογή της, υπήρξαν ανησυχίες για την απόλυση εργαζομένων και για την αντικατάσταση των αναγραφόμενων τιμών. Ειδικότερα, κάποιοι ανησυχούσαν ότι οι τιμές θα ήταν λιγότερο προσβάσιμες στους πελάτες. Παρ’ όλα αυτά, αυτές οι ανησυχίες καταλαγιάστηκαν με την πάροδο του χρόνου και οι χρήστες αποδέχθηκαν τη νέα πραγματικότητα.
Αναμφίβολα, οι γραμμωτοί κώδικες συμβάλλουν στην αυτοματοποίηση και τον εκσυγχρονισμό του εμπορίου. Υπολογίζεται ότι καθημερινά, παγκοσμίως, σαρώνονται πάνω από 10 δισεκατομμύρια barcode. Παρά τις κακόβουλες χρήσεις που μπορεί να παρουσιαστούν με την εμφάνιση κωδικών QR, η σημασία και η λειτουργικότητά τους στηρίζουν χιλιάδες βιομηχανικές διαδικασίες σήμερα.
Πηγή: naftemporiki.gr