Αντίκτυποι της αύξησης τελών στην κρουαζιέρα για τη Μύκονο και την τοπική οικονομία

Αντίκτυποι της αύξησης τελών στην κρουαζιέρα για τη Μύκονο και την τοπική οικονομία

Η ανησυχία της τοπικής κοινωνίας της Μυκόνου είναι έντονη, καθώς οι προτεινόμενες αυξήσεις στα τέλη κρουαζιέρας εκτιμάται ότι θα επηρεάσουν αρνητικά τον αριθμό των κρουαζιερόπλοιων και των επισκεπτών. Ο πρόεδρος του δημοτικού λιμενικού ταμείου, Αθανάσιος Κουσαθανάς Μέγας, σημειώνει ότι οι προγραμματισμένες αυξήσεις στα τέλη θα μπορούσαν να θέσουν σε κίνδυνο τη βιωσιμότητα του τουριστικού κλάδου του νησιού.

Σε επιστολή του προς τον πρωθυπουργό και τους αρμόδιους υπουργούς, ζητεί την επανεξέταση της προτεινόμενης δραστικής αύξησης των τελών, υπογραμμίζοντας την ανάγκη για μια ισορροπημένη προσέγγιση που θα περιλαμβάνει διαβούλευση με τα τοπικά ενδιαφερόμενα μέρη. Επισημαίνει ότι μια αύξηση του τέλους επιβατών κρουαζιέρας από 0,35 ευρώ σε 20 ευρώ ανά επιβάτη κατά τις περιόδους αιχμής είναι υπερβολική και θα μπορούσε να έχει σοβαρές συνέπειες για την τοπική οικονομία.

Ο κ. Κουσαθανάς Μέγας υπογραμμίζει ότι, αν και υπάρχει ανάγκη αναπροσαρμογής των τελών, ένα τόσο απότομο βήμα μπορεί να έχει απρόβλεπτες συνέπειες για τις μικρές επιχειρήσεις της Μυκόνου, οι οποίες εξαρτώνται από την τουριστική κίνηση των επισκεπτών κρουαζιέρας. Παράλληλα, αναφέρει ότι παρόμοια μέτρα σε άλλες περιοχές, όπως στη Βενετία, δεν έχουν αποφέρει τα αναμενόμενα αποτελέσματα.

Το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο έχει ήδη προχωρήσει σε μια στρατηγική για τη ρύθμιση των αφίξεων, εφαρμόζοντας σύστημα διαχείρισης ώστε οι αφίξεις κρουαζιερόπλοιων να κατανεμηθούν ομοιόμορφα, περιορίζοντας τις σε 5-6 πλοία ημερησίως. Αυτό έχει ως στόχο να διασφαλιστεί η άνετη κίνηση των επιβατών και να αποφευχθεί ο συνωστισμός.

Η ανάπτυξη της Μυκόνου παραμένει προτεραιότητα, και τα έσοδα από τα τέλη κρουαζιέρας θα πρέπει να επενδύονται στις υποδομές και στη βιώσιμη ανάπτυξη του νησιού. Καταλήγει ότι οποιαδήποτε αύξηση πρέπει να είναι σταδιακή και να ευθυγραμμίζεται με τις τιμές άλλων λιμανιών στην περιοχή, προκειμένου να διατηρηθεί η ελκυστικότητα του προορισμού.

Πηγή: naftemporiki.gr