Η ευρωπαϊκή ναυτιλία, η οποία ελέγχει το 39,5% της παγκόσμιας χωρητικότητας, θεωρείται κρίσιμος πυλώνας της οικονομικής και γεωπολιτικής ασφάλειας στην Ευρώπη. Συνδράμει σημαντικά στη διασφάλιση ενεργειακής, τροφίμων και εφοδιαστικής αλυσίδας. Η έκθεση Ντράγκι, που δημοσιεύθηκε την προηγούμενη εβδομάδα, υπογράμμισε την ανάγκη διατήρησης της διεθνούς ανταγωνιστικότητας της ευρωπαϊκής ναυτιλίας και επισημαίνει ότι απαιτούνται 40 δισ. ευρώ ετησίως για να επιτευχθεί η απαλλαγή από τον άνθρακα.
Η διασφάλιση ισότιμων όρων ανταγωνισμού είναι αναγκαία ώστε οι ευρωπαϊκές ναυτιλιακές εταιρείες να παραμείνουν ανταγωνιστικές σε παγκόσμιο επίπεδο. Για να ενισχυθεί η ανταγωνιστικότητα του ναυτιλιακού βιομηχανικού συμπλέγματος, οι ευρωπαίοι εφοπλιστές έχουν προτείνει συγκεκριμένες συστάσεις που περιλαμβάνουν την παραγωγή τουλάχιστον 40% των καθαρών καυσίμων για τη ναυτιλία στην Ευρώπη.
Αξιοσημείωτο είναι ότι η Ευρώπη κατέχει ηγετική θέση στις καινοτόμες τεχνολογίες. Η στρατηγική για την ευρωπαϊκή ναυτιλία θα πρέπει επίσης να συμπεριλάβει την ενίσχυση της πρόσβασης σε χρηματοδότηση για κρίσιμες επενδύσεις. Η δημόσια και ιδιωτική χρηματοδότηση είναι καίριας σημασίας για την προώθηση των επενδύσεων που απαιτούνται για τη μετάβαση σε πράσινες και ψηφιακές πρακτικές.
Επιπλέον, πρέπει να υπάρξει έμφαση στην επανεκπαίδευση του ναυτικού προσωπικού. Η παραγωγή 800.000 ναυτικών που θα πρέπει να εκπαιδευτούν έως το 2030 για τις ανάγκες της πράσινης μετάβασης απαιτεί συνεργασία μεταξύ των κυβερνήσεων και των κοινωνικών εταίρων.
Η ενεργειακή μετάβαση στη ναυτιλία μπορεί να είναι καθοριστική για την ανάπτυξη μιας καθαρής βιομηχανικής στρατηγικής στην Ευρώπη, με τη δέσμευση των φορέων να στηρίξουν τις απαιτήσεις της βιομηχανίας.
Πηγή: naftemporiki.gr