Το 70% των παγκόσμιων παραγγελιών για πράσινα πλοία μεταξύ Ιανουαρίου και Σεπτεμβρίου αναμένεται να «κατασκευαστεί» σε κινεζικές ναυπηγικές γιάρδες, με το συνολικό βάρος να ανέρχεται σε 87,11 εκατομμύρια τόνους νεκρού βάρους. Σύμφωνα με την Κινεζική Υπηρεσία Βιομηχανίας και Τεχνολογίας Πληροφοριών, ο αριθμός των νέων παραγγελιών παρουσίασε αύξηση 51,9% σε σύγκριση με πέρυσι, αποτελώντας το 74,7% του παγκόσμιου συνόλου. Σημαντική είναι η ανάδειξη της Κίνας σε ηγετική δύναμη στην κατασκευή πράσινων πλοίων, γεγονός που έχει προκαλέσει ανησυχία σε χώρες της Ευρώπης και των ΗΠΑ.
Σε μια πρόσφατη δήλωση, ο Vincent Guerre, διευθυντής Εμπορίου και Ανταγωνιστικότητας στη SEA Europe, τόνισε ότι η στρατηγική των χωρών εκτός Ε.Ε. να εξάγουν προϊόντα στην Ευρώπη σε χαμηλότερες από τις κανονικές τιμές είναι επιβλαβής για τη ναυπηγική βιομηχανία. Έτσι, η υπηρεσία του υπουργείου Εμπορίου των ΗΠΑ ανακοίνωσε την έναρξη έρευνας για τις πολιτικές και πρακτικές της Κίνας στους τομείς της ναυτιλίας και της ναυπηγικής βιομηχανίας.
Εντυπωσιακά στοιχεία παρουσιάζουν οι παραγγελίες για πλοία φιλικά προς το περιβάλλον, καθώς οι σχετικές παραγγελίες για πλοία που χρησιμοποιούν LNG και μεθανόλη σημείωσαν ραγδαία αύξηση. Στατιστικά, τα πλοία με ηλεκτρικά και υβριδικά συστήματα ή καύσιμο υδρογόνο προχωρούν με σημαντική πρόοδο. Η παραγωγή στη ναυπηγική βιομηχανία της Κίνας έφτασε τα 36,34 εκατομμύρια dwt, αυξημένη κατά 18,2% σε ετήσια βάση, γεγονός που αντιστοιχεί στο 55,1% του παγκόσμιου συνόλου.
Η Hudong-Zhonghua Shipbuilding, θυγατρική της China State Shipbuilding Corp, παρέδωσε 17 εμπορικά πλοία από την αρχή της χρονιάς μέχρι τον Σεπτέμβριο, ενώ αναμένονται ρεκόρ παραδόσεων πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου. Σημαντική είναι η εξαγωγή πλοίων υψηλής προστιθέμενης αξίας από την επαρχία Jiangsu, που συνοδεύεται από αύξηση 75,1% το πρώτο οκτάμηνο του 2024.
Από την πλευρά της, η SEA Europe έχει ζητήσει υποστήριξη για τα ευρωπαϊκά ναυπηγεία και τους κατασκευαστές ναυτιλιακού εξοπλισμού στο πλαίσιο των τρεχουσών προτάσεων, προκειμένου να διασφαλιστεί η βιωσιμότητα του τομέα. Ο Guerre πρόσθεσε ότι η Ε.Ε. θα μπορούσε να εξετάσει μέτρα εμπορικής άμυνας, όπως η επιβολή προσωρινών αντισταθμιστικών δασμών, προκειμένου να αποκατασταθεί ο θεμιτός ανταγωνισμός.
Η θαλάσσια ναυπηγική βιομηχανία της Κίνας έχει εξελιχθεί μέσα από στρατηγικές που συνδυάζουν τον πολιτικό και στρατιωτικό τομέα, με τις εξαγωγές εμπορικών πλοίων να ωφελούν τη στρατιωτική ικανότητα της χώρας. Σύμφωνα με τον Colin Cooke, πρόεδρο της Canadian Marine Industries and Shipbuilding Association, αυτό το μοντέλο λειτουργίας εγείρει ανησυχίες σε διεθνές επίπεδο.
Πηγή: naftemporiki.gr