Ηγετική Θέση του Ελληνόκτητου Στόλου στην Παγκόσμια Ναυτιλία

Ηγετική Θέση του Ελληνόκτητου Στόλου στην Παγκόσμια Ναυτιλία

Ο ελληνόκτητος στόλος διατηρεί τη θέση του ως ο μεγαλύτερος σε μεταφορική ικανότητα και ο πιο ακριβός σε αξία. Σύμφωνα με την ετήσια αναφορά της UNCTAD, την 1η Ιανουαρίου 2024, είχε συνολική χωρητικότητα 394,97 εκατ. dwt, κατέχοντας το 16,9% της παγκόσμιας μεταφορικής ικανότητας. Όσον αφορά την εμπορική αξία, ο στόλος αυτός φτάνει το 11,8% του παγκόσμιου συνόλου.

Στη δεύτερη θέση βρίσκεται ο κινεζικός στόλος με 309,8 εκατ. dwt, που αντιπροσωπεύει το 13,3% της παγκόσμιας χωρητικότητας, ενώ η αξία του φτάνει το 11,6% του παγκόσμιου στόλου. Στην τρίτη θέση βρίσκεται η Ιαπωνία με 242,36 εκατ. dwt και ποσοστό 10,4%, με την αξία του στόλου της να αντιπροσωπεύει το 10,7% του συνόλου. Ακολουθεί η Σιγκαπούρη με 146 εκατ. dwt και το Χονγκ Κονγκ με 135,5 εκατ. dwt. Στην έκτη θέση βρίσκεται η Νότια Κορέα με συνολικό στόλο 97 εκατ. dwt.

Ο γερμανικός στόλος βρίσκεται στην έβδομη θέση με 74,4 εκατ. dwt, ενώ την πρώτη δεκάδα κλείνουν οι χώρες της Ταϊβάν, του Ηνωμένου Βασιλείου και της Νορβηγίας. Σημαντικό είναι ότι η Ελλάδα διατηρεί τη θέση της στην ένατη θέση των κορυφαίων νηολογίων του κόσμου, με σημαία που εκπροσωπεί 56,2 εκατ. dwt. Σε όρους χωρητικότητας, η κορυφαία σημαία παγκοσμίως είναι αυτή της Λιβερίας, με 408 εκατ. dwt, ακολουθούμενη από τον Παναμά με 379 εκατ. dwt και τα Marshal Islands με 308 εκατ. dwt. Κορυφαίο νηολόγιο στην Ευρώπη είναι η Μάλτα με 102 εκατ. dwt.

Πηγή: naftemporiki.gr