Εκτίναξη των καταναλωτικών δαπανών στις ΗΠΑ την φετινή εορταστική περίοδο των Χριστουγέννων προβλέπει η Deloitte. Κι αυτό παρά τη συνεχιζόμενη οικονομική αβεβαιότητα και την ανεργία εξαιτίας της πανδημίας. Με ώθηση από το ηλεκτρονικό εμπόριο, οι δαπάνες θα αυξηθούν από 1% έως και 1,5% την περίοδο Νοεμβρίου έως Ιανουαρίου αναφέρει στις εκτιμήσεις της η Deloitte κάνοντας λόγο για συνολικές δαπάνες της τάξης των 1,15 τρισεκατομμυρίων δολαρίων.

Η ασύξηση σε αυτό το ποσοστό θα αποτελούσε επιβράδυνση σε σχέση με πέρυσι, η οποία σημείωσε αύξηση 4,1%, σύμφωνα με την Εθνική Ομοσπονδία Λιανικής. «Νομίζω ότι θα επιστρέψουμε στα επίπεδα που έχουμε δει στο παρελθόν », δήλωσε σε συνέντευξή του ο Rod Sides, αντιπρόεδρος της Deloitte.

Οι έμποροι λιανικής προσπαθούν να ανακάμψουν. Ενόψψει της κρίσιμης σεζόν η αγορά υιοθετεί και επεκτείνει τις ανέπαφες συναλλαγές για να προσπαθήσει να πείσει τους καταναλωτές να ξοδέψουν ξανά. Η Deloitte αναγνωρίζει ένα αυξημένο επίπεδο αβεβαιότητας φέτος και προβλέπει δύο διαφορετικά σενάρια για την εορταστική περίοδο. Οι καταναλωτές ενδέχεται να έχουν ακόμη άγχος για την υγεία, την ανεργία, το κλείσιμο σχολείων ή άλλα ζητήματα, διατηρώντας τις δαπάνες σχεδόν σταθερές σε σχέση με πέρυσι.

Από την άλλη πλευρά, εάν υπάρχει κλίμα αισιοδοξίας και ενίσχυση της εμπιστοσύνης για την επιστροφή στην ομαλότητα, αυτό θα μπορούσε να αυξήσει τις πωλήσεις έως και 3,5%. Η συνολική προβολή είναι ένας συνδυασμός των δύο σεναρίων.

Πηγή: patrastimes.gr