Αύξηση κατά 30% των συναλλαγών που έγιναν μέσω καρτών από το e-commerce δείχνουν τα στοιχεία της Mastercard, επιβεβαιώνοντας τη σημαντική ενίσχυση του ηλεκτρονικού εμπορίου, που ευνοεί άλλωστε τη χρήση πλαστικού χρήματος.
Πρόκειται για μεταβολή σε ετήσια βάση που παρατηρήθηκε από την αρχή του χρόνου έως και τον Οκτώβριο του τρέχοντος έτους και ενδεικτικό της διεξόδου που έδωσε το ηλεκτρονικό εμπόριο στην ιδιωτική κατανάλωση είναι το γεγονός ότι τον Απρίλιο, μήνα επιβολής του πρώτου lockdown στην οικονομία, η αύξηση των συναλλαγών μέσω καρτών στο συγκεκριμένο κανάλι έφτασε το 39%. Το ίδιο διάστημα, δηλαδή το 10μηνο Ιανουαρίου – Οκτωβρίου, η χρήση των καρτών στα φυσικά σημεία πώλησης ενισχύθηκε κατά 14% σε ετήσια βάση, εξέλιξη στην οποία συνέβαλε σημαντικά η δυνατότητα που δόθηκε από τις τράπεζες για την πραγματοποίηση ανέπαφων συναλλαγών για δαπάνες έως 50 ευρώ.

Οπως επισήμανε σε διαδικτυακή συνέντευξη η Ασπα Παλημέρη, country manager της Mastercard για Ελλάδα, Κύπρο και Μάλτα, «η πανδημία αποτέλεσε καταλύτη για μια σειρά από αλλαγές στη συμπεριφορά των καταναλωτών όσον αφορά τις συναλλαγές τους και τις αγορές τους και είναι χαρακτηριστική η διείσδυση των ανέπαφων συναλλαγών, που έφτασε στο επίπεδο του 92% επί του συνόλου των συναλλαγών που πραγματοποιούνται με κάρτα».

Συνολικά η αύξηση που σημειώθηκε στον τζίρο των συναλλαγών με κάρτες Mastercard που έχουν εκδοθεί από ελληνικές τράπεζες, τόσο στα φυσικά όσο και στα ηλεκτρονικά καταστήματα, άγγιξε το 17% σε σχέση με το 2019 και οφείλεται στη γενικευμένη χρήση πλαστικού χρήματος για πληρωμές σε εγχώριους εμπόρους. Αντιθέτως, ο όγκος των συναλλαγών με ελληνικές κάρτες εκτός συνόρων μειώθηκε σημαντικά και συγκεκριμένα κατά 12,5% στις συναλλαγές στην Ευρώπη και 35,3% στις συναλλαγές σε τρίτες χώρες. Οπως σημείωσε η κ. Παλημέρη, «η ανθεκτικότητα του εγχώριου τζίρου συναλλαγών με κάρτα οφείλεται κυρίως στο ότι έχει διαφορετική σύνθεση από εκείνον των άλλων ευρωπαϊκών χωρών, καθώς προέρχεται κυρίως από χρεωστικές κάρτες που χρησιμοποιούνται για καθημερινές συναλλαγές και όχι μόνο για συναλλαγές υψηλής αξίας ή σε συγκεκριμένους κλάδους, όπως είναι η διασκέδαση».
Διαφορετική είναι η εικόνα που προκύπτει όσον αφορά τον τζίρο που έγινε στις ελληνικές επιχειρήσεις με κάρτες του εξωτερικού, που υπέστησαν σημαντική πτώση (-49% για συναλλαγές από κάρτες Ευρωπαίων πολιτών και -77% από κάρτες πολιτών από τρίτες χώρες). Η εξέλιξη αυτή σχετίζεται με την καθίζηση του τουρισμού και τη μείωση των επισκεπτών από άλλες χώρες.

Οσον αφορά το 2021, βασική προτεραιότητα για τη Mastercard θα αποτελέσει ο τομέας των ψηφιακών συναλλαγών και η εκπαίδευση των καταναλωτών στη χρήση τους, καθώς, όπως σημείωσε η κ. Παλημέρη, «το περιθώριο διείσδυσής τους στην αγορά της Ελλάδας είναι μεγάλο». Την ίδια στιγμή, «η μεγάλη ανάπτυξη του τομέα του ηλεκτρονικού εμπορίου θέτει», όπως υπογράμμισε, «ως βασική προτεραιότητα την άμεση αλλά και αποτελεσματική εφαρμογή της ευρωπαϊκής οδηγίας PSD2 ως προς την ισχυρή ταυτοποίηση πελάτη (Strong Customer Authentication)». Η Mastercard βρίσκεται σε στενή συνεργασία με τους αρμόδιους φορείς, τις τράπεζες, τα ιδρύματα πληρωμών και τους εμπόρους, ώστε να επιτευχθεί αναβάθμιση της ασφάλειας.

Πηγή: patrastimes.gr