Η βιταμίνη D είναι ένα απαραίτητο θρεπτικό συστατικό για τον οργανισμό μας, και σε έναν ιδανικό κόσμο, θα μπορούσαμε να παίρνουμε όση χρειαζόμαστε μόνο από τη διατροφή μας και από τον ήλιο. Αλλά ο συνδυασμός της κακής διατροφής με τη χρήση πολλών αντηλιακών, έχει καταστήσει δύσκολη την πρόσληψη της βιταμίνης D από τις δύο αυτές πολύτιμές πηγές.

Τι προκαλεί όμως η έλλειψη αυτής της βιταμίνης στον οργανισμό μας;

Η έλλειψη της βιταμίνης D στον οργανισμό μας μπορεί να οδηγήσει σε κατάθλιψη ενώ έχει συνδεθεί με τον διαβήτη, ακόμη και με ορισμένους τύπους καρκίνου. Εν τω μεταξύ, η λήψη της απαραίτητης δόσης αυτού του θρεπτικού συστατικού μπορεί να μας βοηθήσει στην απορρόφηση του ασβεστίου, στην ισορροπημένη ψυχική μας υγεία αλλά την ρύθμιση της αρτηριακής μας πίεσης.

Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι οι γιατροί συνιστούν όλο και περισσότερο συμπληρώματα βιταμίνης D σε όσους έχουν χαμηλά επίπεδα στο αίμα τους.

Οι κίνδυνοι που ανακύπτουν όταν λαμβάνετε περισσότερη βιταμίνη D

Αλλά ποια είναι τα αποτελέσματα της λήψης υψηλών δόσεων βιταμίνης D για μεγάλο χρονικό διάστημα;

  • Οι γιατροί λένε ότι το επίπεδο της βιταμίνης D στο αίμα είναι 30 ng / ml (75 nmol / l). Ωστόσο, τα επίπεδα στο αίμα άνω των 100 ng / ml (250 nmol / l) μπορεί να είναι επιβλαβή και μπορεί ακόμη και να θεωρηθούν τοξικά.
  • Σε περίπτωση που λαμβάνετε υψηλές δόσεις βιταμίνης D, θα πρέπει να βεβαιωθείτε ότι το αίμα σας ελέγχεται τακτικά από το γιατρό σας ώστε τα επίπεδα δεν υπερβαίνουν τα όρια για να έχετε έναν υγιή οργανισμό.

Τα συμπτώματα της τοξικότητας της βιταμίνης D περιλαμβάνουν υψηλότερα από τα φυσιολογικά επίπεδα ασβεστίου ή «υπερασβεστιαιμία», τα οποία μπορούν να προκαλέσουν πεπτική διαταραχή, έμετο, ναυτία και πόνο στο στομάχι μαζί με κόπωση, ζάλη, σύγχυση, υπερβολική δίψα και συχνή ούρηση. Σοβαρά τοξικά επίπεδα βιταμίνης D μπορούν ακόμη και να οδηγήσουν σε απώλεια οστών και νεφρική ανεπάρκεια. Είναι, επομένως, απαραίτητο να κάνεις συχνά εξετάσεις ώστε ο γιατρός σου να παρακολουθεί την αύξηση της βιταμίνης στο αίμα σου.
plus.queen

Πηγή: patrastimes.gr