Πόλη παράδειγμα προς αποφυγή αποτελεί η Πάτρα σε ότι αφορά στο τρόπο με τον οποίο δεν κάνει καμία προσπάθεια να αντιμετωπίσει το κυκλοφοριακό πρόβλημα και συγχρόνως να μετατραπεί σε ένα σύγχρονο αστικό κέντρο που θα δίνει ποιότητα ζωής στους κατοίκους και τους επισκέπτες της και λιγότερο χώρο στα αυτοκίνητα.

Τα στοιχεία ως προς τις κυκλοφοριακές συνθήκες που επικρατούν στο τρίτο μεγαλύτερο αστικό κέντρο της χώρας μόνο απογοήτευση προκαλούν, ενώ σωρεία ερωτηματικών προκαλεί η «άρνηση» των εμπλεκομένων για την υλοποίηση μέτρων τα οποία επί χρόνια υποτίθεται ότι έχουν δρομολογηθεί, αλλά κατά ένα περίεργο τρόπο δεν  εφαρμόζονται.

Το μαρτύριο της σταγόνας με την Κανακάρη

Χαρακτηριστική περίπτωση της εγκληματικής αδιαφορίας που δείχνουν άμεσα και έμμεσα εμπλεκόμενοι με την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού προβλήματος είναι η αντιδρόμηση της Κανακάρη.

Το έργο της διάνοιξης και παράδοσης της οδού έχει ολοκληρωθεί εδώ και έξι χρόνια, ενώ η τοποθέτηση των απαιτούμενων φωτεινών σηματοδοτών που θα επέτρεπαν να τεθεί σε ισχύ η αντιδρόμηση έχει επίσης ολοκληρωθεί προ τριετίας.

Παρόλα αυτά τόσο η Δημοτική Αρχή όσο και η αντιπολίτευση  – η κάθε μία για δικούς της λόγους αλλά με ίδια αφετηρία – σιωπούν, καθώς φοβούνται να έρθουν σε αντίθεση με συγκεκριμένη ομάδα πολιτών η οποία εναντιώνεται στην υλοποίηση της απόφασης.

Να σημειωθεί, πως όπως αποκάλυψε στους patrastimes.gr ο συγκοινωνιολόγος Δ. Σαρδελιάνος, η επίκληση του προβλήματος με την αστική συγκοινωνία είναι μύθος, καθώς όπως προκύπτει από σχετική μελέτη η λεωφορειακή γραμμή ούτως ή άλλως δεν θα είναι χρηστική για κανέναν και για να αποδίδει πρέπει να μεταφερθεί αλλού.

Η πεζοδρόμηση της Μαιζώνος

Η καθυστέρηση της αντιδρόμησης για την Κανακάρη, συμπαρασύρει και την επίσης εξαγγελμένη πεζοδρόμηση τμήματος της Μαιζώνος, καθώς η περίπτωση της πρώτης αποτελεί την αιτία για να «οικοδομηθεί» άλλοθι για όσους επίσης για δικούς τους συντεχνιακούς λόγους είναι αντίθετοι στην πεζοδρόμηση της. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα το κυκλοφοριακό πρόβλημα στο ιστορικό και εμπορικό κέντρο της πόλης να επιτείνεται. Να σημειωθεί πως και εδώ όλες οι παρατάξεις στο δήμο απλά δια της σιωπής «κερδίζουν’ η κάθε μία για δικούς της λόγους χρόνο.

Πάρκνγκ στο λιμάνι – Η ντροπή της πόλης

Όπως τόνισε ο συγκοινωνιολόγος Δ. Σαρδελίανος απαντώντας σε σχετική ερώτηση του patrastimes.gr, ενδεικτικό της τακτικής όσων θα έπρεπε ήδη να έχουν δράσει για την άμβλυνση και αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού της Πάτρας, είναι το γεγονός, ότι η πόλη αντί να δίνει περισσότερο χώρο στις εναλλακτικές μορφές μετακίνησης δίνει ακόμα περισσότερο χώρο στα Ι.Χ.. Χαρακτηριστική περίπτωση αποτελεί η μετατροπή μεγάλου τμήματος του λιμανιού σε χώρο στάθμευσης δεκάδων αυτοκινήτων καθημερινά, γεγονός που παροτρύνει τους οδηγούς να «μπαίνουν» στην πόλη.

Λεωφορειακές γραμμές σχεδιασμένες το 1960

Ο επανασχεδιασμός όλου του δικτύου των αστικών συγκοινωνιών της Πάτρας αποτελεί εδώ και χρόνια ένα από τα ζητούμενα στο πλαίσιο της διαχείρισης του κυκλοφοριακού και της εξασφάλισης άλλων μορφών μετακίνησης των πολιτών, καθώς οι λεωφορειακές γραμμές που υπάρχουν και τα δρομολόγια που εκτελούν έχουν σχεδιαστεί και ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις της δεκαετίας του ’50 και ’60.

Είναι προφανές πως με τέτοιες ‘συνταγές’ η Πάτρα δεν πρόκειται ποτέ να αλλάξει τον χαρακτήρα της και την εικόνα της και να γίνει μία σύγχρονη βιώσιμη πόλη .

Επιβεβλημένος ο «εξοστρακισμός» των αυτοκινήτων από το ιστορικό κέντρο

Την θέση πως για να δοθεί οριστική λύση στο πρόβλημα που υπάρχει, ιδιαίτερα στο ιστορικό κέντρο της πόλης, η απάντηση βρίσκεται στην απαγόρευση εισόδου σε αυτό των Ι.Χ., διατύπωσε μιλώντας στο patrastimes.gr ο συγκοινωνιολόγος Δ. Σαρδελιάνος, ο οποίος τόνισε πως δεν θα υπάρξει κανένα αδιέξοδο στην εξασφάλιση της μετακίνησης όσων ζουν εκτός κέντρου , ενώ η χωροθέτηση και δημιουργία παρκινγκ για τους κατοίκους του κέντρου και η διασφάλιση της μετάβασης στο αυτοκίνητό τους είναι κάτι παραπάνω από εφικτή.

Πηγή: patrastimes.gr