Aύξηση πωλήσεων από 25% έως και 60% σε σχέση με τις αντίστοιχες ημέρες του 2020 καταγράφουν τα εμπορικά καταστήματα λιανικής τις δύο πρώτες ημέρες της επαναλειτουργίας τους, με τις μεγάλες πολυεθνικές φίρμες ένδυσης και υπόδησης να είναι οι περισσότερο κερδισμένες.

Οι καταναλωτές μετά από 10 εβδομάδες με κλειστά, ή «μισόκλειστα», καταστήματα δείχνουν «διψασμένοι» να αγοράσουν σε συμφέρουσες χαμηλές τιμές και μάλιστα μετά από χρόνια δείχνουν να «συγκινούνται» από τα μεγάλα ποσοστά έκπτωσης.

Σύμφωνα με τα στοιχεία από 13 Εμπορικούς Συλλόγους του Λεκανοπεδίου και 30 επιχειρήσεις του λιανεμπορίου, τα οποία επεξεργάστηκε το Περιφερειακό Επιμελητηριακό Συμβούλιο (ΠΕΣ) Αττικής, η εικόνα στα περισσότερα εμπορικά καταστήματα της Αττικής, τις πρώτες μέρες της επαναλειτουργίας και ουσιαστικά της έναρξης των τακτικών χειμερινών εκπτώσεων, που παραδοσιακά καταγράφεται η μεγαλύτερη κίνηση, είναι ικανοποιητική.

Η πληροφόρηση που προκύπτει από Γλυφάδα, Πειραιά, Κηφισιά, Νίκαια, Κερατσίνι, Περιστέρι, Καλλιθέα, Χαλάνδρι, Ίλιον, Νέα Ιωνία, Νέα Σμύρνη και Μοσχάτο, είναι ενδιαφέρουσα, αφού όλοι οι έμποροι δήλωσαν αισιόδοξοι, παρά τις δυσκολίες της αγοράς.

►Καταστήματα: Ουρές και αυξημένος τζίρος 50% στην επαναλειτουργία της αγοράς

Ακόμη όμως και στις εφετινές εκπτώσεις, που οι συνθήκες είναι ιδιαίτερες, οι προτιμήσεις των καταναλωτών δεν ξέφυγαν από το μοντέλο των παρελθόντων ετών, καθώς στόχος των περισσοτέρων είναι να αποκτήσουν «επώνυμες» φίρμες ένδυσης, υπόδησης, αθλητικών ειδών, καλλυντικών, δερμάτινων αξεσουάρ και ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συσκευών σε χαμηλότερη τιμή.

Ωστόσο, φέτος, καταγράφεται ένας διακριτός διαχωρισμός ανάμεσα στον κλάδο της ένδυσης και της υπόδησης, τόσο στην προτίμηση όσο και στη μέση αξία των αποδείξεων. Όπως παρατηρείται οι πέντε κατηγορίες προϊόντων που είχαν τη μεγαλύτερη μείωση τον μισό Δεκέμβριο της λειτουργίας της αγοράς με click away φαίνεται ότι τώρα βρίσκονται στις κορυφαίες επιλογές των καταναλωτών. Συγκεκριμένα μόνο τον Δεκέμβριο η ένδυση είχε μείωση 80%, η υπόδηση και τα αθλητικά είδη 60%, τα δερμάτινα αξεσουάρ 55% και τα κοσμήματα 50%.

Ο στόχος των φετινών εκπτώσεων είναι να επιτευχθεί το δίμηνο Ιανουαρίου – Φεβρουαρίου το 50% του περυσινού τζίρου που κυμάνθηκε στα 5,3 δισ. ευρώ, δηλαδή περίπου 2,5 δισ. ευρώ.

Υπενθυμίζεται ωστόσο ότι με βάση τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής, ο Γενικός Δείκτης Κύκλου Εργασιών στο Λιανικό Εμπόριο, τον Ιανουάριο και Φεβρουάριο του 2020, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του προηγούμενου έτους, είχε παρουσιάσει αύξηση 8% και 4% αντίστοιχα. Συμπερασματικά λοιπόν και σύμφωνα με τα έως τώρα στοιχεία, ο Ιανουάριος του 2021 δεν επιδέχεται καμίας σύγκρισης με ότι παρατηρήθηκε πέρυσι, κατά την έναρξη των χειμερινών εκπτώσεων.

Πηγή: patrastimes.gr