Ο μαθητής Γυμνασίου κρίνεται άξιος προαγωγής ή απόλυσης, i) όταν έχει σε κάθε μάθημα βαθμό ετήσιας επίδοσης τουλάχιστον δέκα (10) ή ii) όταν έχει γενικό μέσο όρο βαθμών ετήσιας επίδοσης τουλάχιστον δεκατρία (13).

Τι προβλέπει η απόφαση

Άρθρο 1

Α. Προαγωγή, απόλυση και απόρριψη μαθητών

1.α Ο μαθητής κρίνεται άξιος προαγωγής ή απόλυσης:

i) όταν έχει σε κάθε μάθημα βαθμό ετήσιας επίδοσης τουλάχιστον δέκα (10) ή
ii) όταν έχει γενικό μέσο όρο βαθμών ετήσιας επίδοσης τουλάχιστον δεκατρία (13).

β. Αν δεν πληρούνται οι παραπάνω προϋποθέσειςπροαγωγής ή απόλυσης, ο μαθητής παραπέμπεται το πρώτο δεκαήμερο του Σεπτεμβρίου, πριν την έναρξη των μαθημάτων του επόμενου σχολικού έτους, σε επαναληπτική εξέταση στα μαθήματα στα οποία ο βαθμός ετήσιας επίδοσής του είναι μικρότερος από δέκα (10), εφόσον ο αριθμός των μαθημάτων αυτών δεν υπερβαίνει τα τέσσερα (4).

Αν δεν πληρούνται οι παραπάνω προϋποθέσεις προαγωγής ή απόλυσης και ο μαθητής έχει βαθμό ετήσιας επίδοσης μικρότερο από δέκα (10) σε περισσότερα από τέσσερα (4) μαθήματα, τότε δεν κρίνεται άξιος προαγωγής ή απόλυσης, δεν παραπέμπεται σε επαναληπτική εξέταση και επαναλαμβάνει την τάξη.

γ. Για τα μαθήματα της Ομάδας Α’ της παρ. 1 του άρθρου 2 του π.δ. 126/2016, όπως έχει τροποποιηθεί, οι επαναληπτικές εξετάσεις είναι προφορικές και γραπτές.

Ο Διευθυντής του σχολείου συγκροτεί διμελή επιτροπή εκπαιδευτικών του σχολείου που έχουν σε πρώτη ή σε δεύτερη ανάθεση το εξεταζόμενο μάθημα, η οποία διενεργεί τις προφορικές και γραπτές εξετάσεις. Η προφορική εξέταση προηγείται της γραπτής.

Για τα μαθήματα της Ομάδας Β’ και της Ομάδας Γ’ της παρ. 1 του άρθρου 2 του π.δ. 126/2016, όπως έχει τροποποιηθεί, οι επαναληπτικές εξετάσεις είναι προφορικές. Ο Διευθυντής του σχολείου συγκροτεί διμελή επιτροπή εκπαιδευτικών του σχολείου που έχουν σε πρώτη ή σε δεύτερη ανάθεση το εξεταζόμενο μάθημα, η οποία διενεργεί τις εξετάσεις.

δ. Αν και μετά τις επαναληπτικές εξετάσεις μαθητής της Α’ και Β’ τάξης δεν κριθεί άξιος προαγωγής ή μαθητής της Γ’ τάξης δεν κριθεί άξιος απόλυσης, σύμφωνα με την παράγραφο 1α της Ενότητας Α’ του παρόντος άρθρου, επαναλαμβάνει την τάξη.

ε. Οι μαθητές της Γ’ τάξης Γυμνασίου, που φοιτούσαν μέχρι το σχολικό έτος 2019 – 2020 και δεν κρίθηκαν άξιοι απόλυσης, εξετάζονται από την 1η έως και την 11η Ιουνίου στα μαθήματα στα οποία ο βαθμός ετήσιας επίδοσης είναι μικρότερος από δέκα, με πρόγραμμα και ύλη που ορίζεται από τον Σύλλογο Διδασκόντων, σύμφωνα με τις διατάξεις του π.δ. 126/2016, όπως ισχύει.

Αν οι μαθητές αυτοί δεν κριθούν άξιοι απόλυσης, σύμφωνα με την παράγραφο 1α της Ενότητας Α’ του παρόντος άρθρου, τότε δύνανται να προσέλθουν το πρώτο δεκαήμερο του Σεπτεμβρίου, πριν την έναρξη των μαθημάτων του επόμενου σχολικού έτους, σε επαναληπτική εξέταση στα μαθήματα στα οποία ο βαθμός ετήσιας επίδοσης είναι μικρότερος από δέκα (10) στην ύλη στην οποία εξετάζονται κατά το έτος της εξέτασης και οι μαθητές της Γ’ τάξης.

Αν και μετά τις επαναληπτικές εξετάσεις του Σεπτεμβρίου δεν κριθούν άξιοι απόλυσης, δύνανται να προσέλθουν στις εξεταστικές περιόδους του Ιουνίου και Σεπτεμβρίου του επόμενου σχολικού έτους στα μαθήματα στα οποία ο βαθμός ετήσιας επίδοσης είναι μικρότερος από δέκα (10).

2. Στην περίπτωση που εξάγεται για μαθητή απορριπτικό αποτέλεσμα σε κλάδο μαθήματος και ο συνολικός βαθμός στο μάθημα ως μέσος όρος των βαθμών των κλάδων είναι επίσης απορριπτικός, ο μαθητής αυτός παραπέμπεται μόνο στον κλάδο του μαθήματος στον οποίον υστέρησε.

3. Τα γραπτά δοκίμια των μαθητών βαθμολογούνται και αναβαθμολογούνται σύμφωνα με τις διατάξεις του π.δ. 126/2016.

4. Οι μαθητές με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, οι οποίοι εξετάζονται με βάση τις διατάξεις της υπό στοιχεία 28722/Γ2/12-3-2010 υπουργικής απόφασης (Β’ 276), προάγονται ή απολύονται, σύμφωνα με τα ανωτέρω με μείωση του προβλεπόμενου μέσου όρου βαθμών ετήσιας επίδοσης σε “τουλάχιστον δώδεκα (12)”.

Β. Εξαγωγή του βαθμού ετήσιας επίδοσης κατά μάθημα

1. Στα μαθήματα και των τριών Ομάδων (Ομάδα Α’, Β’, Γ’) του άρθρου 2 του π.δ. 126/2016, όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει, βαθμός ετήσιας επίδοσης των μαθητών είναι ο μέσος όρος των βαθμών του πρώτου τετραμήνου και του δεύτερου τετραμήνου.

2. Αν σε ένα μάθημα για κάποιο λόγο λείπει ο βαθμός του ενός από τα δύο τετράμηνα, ως βαθμός επίδοσης για αυτό το τετράμηνο θεωρείται ο βαθμός του άλλου τετραμήνου.

Σε περίπτωση που για οποιονδήποτε λόγο δεν κατατεθεί βαθμολογία ενός μαθήματος σε κανένα τετράμηνο και εφόσον η φοίτηση του μαθητή κριθεί επαρκής, ο Διευθυντής του σχολείου συγκροτεί διμελή επιτροπή εκπαιδευτικών του σχολείου που έχουν σε πρώτη ή σε δεύτερη ανάθεση το εξεταζόμενο μάθημα, η οποία διενεργεί ειδική προφορική εξέταση στην ύλη του Β’ τετραμήνου το αργότερο την επομένη ημέρα από τη λήξη των μαθημάτων του Β’ τετραμήνου. Η βαθμολογία αυτής της εξέτασης αποτελεί τον βαθμό επίδοσης για κάθε τετράμηνο.

Γ. Αξιολόγηση κατ’ ιδίαν διδαχθέντων και στρατεύσιμων μαθητών

1. Οι κατ’ ιδίαν διδαχθέντες και οι στρατεύσιμοι μαθητές εξετάζονται, από την 1η έως και την 11η Ιουνίου, μόνο προφορικά, σε όλα τα μαθήματα των Ομάδων Α’, Β’ και Γ’, πλην του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής, στο οποίο οι μαθητές αυτής της κατηγορίας δεν αξιολογούνται. Ο βαθμός προαγωγής ή απόλυσης προκύπτει από τον μέσο όρο όλων των εξεταζόμενων μαθημάτων.

Η προφορική εξέταση διενεργείται, σύμφωνα με πρόγραμμα που καταρτίζεται από το σχολείο, ενώπιον διμελούς επιτροπής αποτελούμενης από εκπαιδευτικούς που έχουν σε πρώτη ή δεύτερη ανάθεση το αντίστοιχο μάθημα. Την επιτροπή συγκροτεί ο Διευθυντής του σχολείου από εκπαιδευτικούς του σχολείου και, σε περίπτωση που αυτοί δεν επαρκούν, οι διμελείς επιτροπές συμπληρώνονται από τον Διευθυντή Εκπαίδευσης με εκπαιδευτικούς όμορων σχολείων. Ο μέσος όρος των βαθμών των δύο εκπαιδευτικών είναι ο ετήσιος βαθμός του μαθητή στο εξεταζόμενο μάθημα.

Για την εξεταστέα ύλη στα μαθήματα των Ομάδων Α’, Β’ και Γ’ ισχύει η παρ. 4 του άρθρου 5 του π.δ. 126/2016 και η ύλη γνωστοποιείται από τον Διευθυντή στους μαθητές πέντε (05) ημέρες πριν την έναρξη των εξετάσεων.

2. Οι μαθητές αυτοί προάγονται ή απολύονται σύμφωνα με τις περ. α και β της παρ. 1 της Ενότητας Α’ του παρόντος άρθρου. Όσοι δεν κριθούν άξιοι προαγωγής ή απόλυσης στις εξετάσεις του Ιουνίου παραπέμπονται κατ’ εξαίρεση το πρώτο δεκαήμερο του Σεπτεμβρίου, πριν την έναρξη των μαθημάτων του επόμενου σχολικού έτους, σε επαναληπτική εξέταση στα μαθήματα στα οποία ο βαθμός ετήσιας επίδοσης είναι μικρότερος από δέκα (10).

Για τα μαθήματα των Ομάδων Α’, Β’ και Γ’ οι επαναληπτικές εξετάσεις είναι μόνο προφορικές. Ο Διευθυντής του σχολείου συγκροτεί διμελή επιτροπή εκπαιδευτικών του σχολείου που έχουν σε πρώτη ή σε δεύτερη ανάθεση το εξεταζόμενο μάθημα, η οποία διενεργεί τις προφορικές εξετάσεις. Ο μέσος όρος των βαθμών των δύο εκπαιδευτικών είναι ο ετήσιος βαθμός του μαθητή στο εξεταζόμενο μάθημα.

Αν και μετά τις επαναληπτικές εξετάσεις του Σεπτεμβρίου οι ανωτέρω μαθητές δεν κριθούν άξιοι προαγωγής ή απόλυσης, σύμφωνα με την παρ. 1α της Ενότητας Α’ του παρόντος άρθρου, επαναλαμβάνουν την τάξη.

3. Μαθητής που απουσιάζει δικαιολογημένα από τις εξετάσεις λόγω ασθενείας που βεβαιώνεται σύμφωνα με τις προβλεπόμενες διατάξεις ή λόγω άλλου σοβαρού κωλύματος που κρίνεται από τον Σύλλογο των Διδασκόντων ότι συνιστά ανωτέρα βία, έπειτα από αίτηση του κηδεμόνα ή του ιδίου, εφόσον είναι ενήλικος, που υποβάλλεται στον Διευθυντή του Γυμνασίου, εξετάζεται άλλη ημέρα την οποία ορίζει με απόφασή του ο Σύλλογος των Διδασκόντων μέχρι το τέλος Ιουνίου.

Οι διατάξεις του προηγούμενου εδαφίου εφαρμόζονται και για τους μαθητές που αποχωρούν μετά την ανακοίνωση των θεμάτων των εξετάσεων λόγω αιφνίδιας και εμφανούς ασθένειας, η οποία βεβαιώνεται σύμφωνα με τις προβλεπόμενες διατάξεις.

Οι μαθητές αυτοί εάν δεν προσέλθουν σε εξέταση μέχρι το τέλος Ιουνίου, λόγω σοβαρών προβλημάτων υγείας που βεβαιώνονται σύμφωνα με τις προβλεπόμενες διατάξεις ή σοβαρού κωλύματος που κρίνεται από τον Σύλλογο των Διδασκόντων ότι συνιστά ανωτέρα βία, έχουν τη δυνατότητα να προσέλθουν κατά την εξεταστική περίοδο του Σεπτεμβρίου, πριν την έναρξη των μαθημάτων του επόμενου σχολικού έτους. Για τους μαθητές αυτούς ο Σύλλογος Διδασκόντων δεν προβαίνει σε έκδοση αποτελέσματος στο τέλος Ιουνίου.

Στην περίπτωση αυτή, πρέπει οι κηδεμόνες των μα- θητών ή οι ίδιοι οι μαθητές, αν είναι ενήλικοι, να καταθέσουν υπεύθυνη δήλωση στον Διευθυντή του οικείου Γυμνασίου εντός δύο (2) ημερών από την έκδοση των αποτελεσμάτων. Στην υπεύθυνη δήλωση αναγράφεται ότι οι μαθητές αυτοί θα εξετασθούν στην εξεταστική περίοδο του Σεπτεμβρίου.

Αν και μετά τις επαναληπτικές εξετάσεις οι ανωτέρω μαθητές δεν κριθούν άξιοι προαγωγής ή απόλυσης, τότε επαναλαμβάνουν την τάξη.

4. Τα οριζόμενα στην ενότητα Γ του παρόντος άρθρου έχουν ισχύ και για τους μαθητές των Γυμνασίων ΕΑΕ και των Γυμνασίων Ενιαίων Ειδικών Επαγγελματικών Γυμνaσίων – Λυκείων (ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.Λ.), οι οποίοι έχουν χαρακτηριστεί ως «κατ’ ιδίαν διδαχθέντες». Στον Γ.Μ.Ο. των Α’, Β, Γ και Δ’ τάξεων του Γυμνασίου των ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.Λ. δεν θα ληφθούν υπόψη τα μαθήματα της Ζώνης δημιουργικών δραστηριοτήτων και του ΣΕΠ. 

Άρθρο 2

Προαγωγή – απόλυση μαθητών/τριών Γενικού Λυκείου για το σχολικό έτος 2020-2021

Α. Προαγωγή, απόλυση και απόρριψη μαθητών

1. Για την προαγωγή και την απόλυση των μαθητών στο Γενικό Λύκειο απαιτείται Γενικός Μέσος Όρος (Γ.Μ.Ο.) τουλάχιστον δέκα (10), ο οποίος προκύπτει από τον μέσο όρο των βαθμών ετήσιας επίδοσης του μαθητή όλων των μαθημάτων και εκφράζεται με προσέγγιση δεκάτου.

2. Οι μαθητές των Α’, Β’ και Γ’ τάξεων του Γενικού Λυκείου, που δεν επιτυγχάνουν τον Γ.Μ.Ο. της παρ. 1, παραπέμπονται το πρώτο δεκαήμερο του Σεπτεμβρίου, πριν την έναρξη των μαθημάτων του επόμενου σχολικού έτους, σε ειδική εξεταστική περίοδο, για να εξεταστούν στα μαθήματα στα οποία ο βαθμός ετήσιας επίδοσης είναι μικρότερος από δέκα (10). Για τα μαθήματα της Ομάδας Α’, οι εξετάσεις είναι γραπτές. Ο βαθμός της εξέτασης αυτής είναι ο ετήσιος βαθμός του μαθητή στο εξεταζόμενο μάθημα. Για τα μαθήματα της Ομάδας Β’, οι εξετάσεις είναι προφορικές.

Η προφορική εξέταση διενεργείται από τριμελή επιτροπή, η οποία συγκροτείται από τον Διευθυντή του σχολείου. Στην επιτροπή συμμετέχουν ο Διευθυντής, ως πρόεδρος, και δύο (2) καθηγητές της ίδιας ειδικότητας ή που έχουν σε ανάθεση το αντίστοιχο μάθημα. Ο μέσος όρος των βαθμών των δύο (2) καθηγητών είναι ο ετήσιος βαθμός του μαθητή στο εξεταζόμενο μάθημα.

Οι μαθητές της Α’ και Β’ τάξης που κατά την ειδική εξεταστική περίοδο του Σεπτεμβρίου δεν επιτυγχάνουν τον Γ.Μ.Ο. προαγωγής, επαναλαμβάνουν τη φοίτηση.

Για τους μαθητές της Γ’ τάξης που κατά την ειδική εξεταστική περίοδο του Σεπτεμβρίου δεν επιτυγχάνουν τον Γ.Μ.Ο. απόλυσης, ισχύουν οι διατάξεις του άρθρου 112 του ν. 4610/2019, όπως έχει τροποποιηθεί.

3. Μαθητής του Γενικού Λυκείου με απορριπτικό βαθμό σε κλάδο ή κλάδους μαθήματος και απορριπτικό συνολικό βαθμό στο ίδιο μάθημα, που συνάγεται ως μέσος όρος των βαθμών των οικείων κλάδων, εξετάζεται μόνο στον κλάδο ή τους κλάδους του μαθήματος που έλαβε τον απορριπτικό βαθμό.

4. Τα γραπτά δοκίμια των μαθητών βαθμολογούνται και αναβαθμολογούνται σύμφωνα με τις κείμενες δια- τάξεις.

Β. Εξαγωγή του βαθμού ετήσιας επίδοσης κατά μάθημα

1.Για τις Α’, Β’ και Γ’ τάξεις του Γενικού Λυκείου ο βαθμός ετήσιας επίδοσης του μαθητή σε κάθε μάθημα είναι ο μέσος όρος των βαθμών των δύο (2) τετραμήνων και εκφράζεται ως δεκαδικός με προσέγγιση δεκάτου.

2. Ο βαθμός ετήσιας επίδοσης στα μαθήματα που αποτελούν κλάδους είναι ο μέσος όρος των βαθμών των μαθημάτων-κλάδων και γράφεται ως δεκαδικός με προσέγγιση δεκάτου.

3. Αν σε ένα μάθημα για κάποιο λόγο λείπει ο βαθμός του ενός από τα δύο τετράμηνα, ως βαθμός επίδοσης για αυτό το τετράμηνο θεωρείται ο βαθμός του άλλου τετραμήνου.

4. Αν, για οποιονδήποτε λόγο, δεν κατατεθεί βαθμολογία ενός μαθήματος σε κανένα τετράμηνο και εφόσον η φοίτηση του μαθητή κριθεί επαρκής, διενεργείται ειδική προφορική εξέταση στην ύλη του Β’ τετραμήνου το αργότερο την επομένη ημέρα από τη λήξη των μαθημάτων του Β’ τετραμήνου.

Την εξέταση διενεργεί τριμελής επιτροπή, η οποία συγκροτείται από τον Διευθυντή του σχολείου. Στην επιτροπή συμμετέχουν ο Διευθυντής, ως Πρόεδρος, και δύο (2) καθηγητές της ίδιας ειδικότητας ή που έχουν σε ανάθεση το αντίστοιχο μάθημα. Ο μέσος όρος των βαθμών των δύο (2) καθηγητών αποτελεί τον ετήσιο προφορικό βαθμό του μαθήματος και δίνεται με προσέγγιση δεκάτου.

Γ. Κατατακτήριες εξετάσεις των «κατ’ ιδίαν διδαχθέντων» και των στρατεύσιμων μαθητών

1. Οι «κατ’ ιδίαν διδαχθέντες μαθητές» και οι στρατεύσιμοι μαθητές εξετάζονται από την 1η έως και την 11η Ιουνίου στα μαθήματα της αντίστοιχης τάξης του Γενικού Λυκείου, στην οποία ζητούν την εξέταση.

Οι εξετάσεις είναι μόνο προφορικές και διεξάγονται σύμφωνα με πρόγραμμα που καταρτίζεται από το σχολείο. Η προφορική εξέταση διενεργείται από τριμελή επιτροπή, η οποία συγκροτείται από τον Διευθυντή του σχολείου.

Στην επιτροπή συμμετέχουν ο Διευθυντής ή ο Υποδιευθυντής, ως πρόεδρος, και δύο (2) καθηγητές της ίδιας ειδικότητας ή που έχουν σε ανάθεση το αντίστοιχο μάθημα. Ο μέσος όρος των βαθμών των δύο (2) καθηγητών είναι ο ετήσιος βαθμός του μαθητή στο εξεταζόμενο μάθημα.

2. Οι «κατ’ ιδίαν διδαχθέντες μαθητές» και οι στρατεύσιμοι μαθητές των Α’, Β’ και Γ’ τάξεων Γενικού Λυκείου, που δεν επιτυγχάνουν τον Γ.Μ.Ο. της παρ. 1 του άρθρου 112 του ν. 4610/2019, όπως έχει τροποποιηθεί, παραπέμπονται το πρώτο δεκαήμερο του Σεπτεμβρίου, πριν την έναρξη των μαθημάτων του επόμενου σχολικού έτους, σε ειδική εξεταστική περίοδο, για να εξεταστούν στα μαθήματα στα οποία ο βαθμός ετήσιας επίδοσης είναι μικρότερος από δέκα (10). Για τα μαθήματα των Ομάδων Α’ και Β’ οι εξετάσεις είναι μόνο προφορικές. Ο βαθμός της εξέτασης αυτής είναι ο ετήσιος βαθμός του μαθητή στο εξεταζόμενο μάθημα.

Η προφορική εξέταση διενεργείται από τριμελή επιτροπή, η οποία συγκροτείται από τον Διευθυντή του σχολείου. Στην επιτροπή συμμετέχουν ο Διευθυντής, ως πρόεδρος, και δύο (2) καθηγητές της ίδιας ειδικότητας ή που έχουν σε ανάθεση το αντίστοιχο μάθημα. Ο μέσος όρος των βαθμών των δύο (2) καθηγητών είναι ο ετήσιος βαθμός του μαθητή στο εξεταζόμενο μάθημα.

3. Οι μαθητές της Α’ και Β’ τάξης που κατά την ειδική εξεταστική περίοδο του Σεπτεμβρίου δεν επιτυγχάνουν τον Γ.Μ.Ο. προαγωγής, επαναλαμβάνουν τη φοίτηση.
Για τους μαθητές της Γ’ τάξης που κατά την ειδική εξεταστική περίοδο του Σεπτεμβρίου δεν επιτυγχάνουν τον Γ.Μ.Ο. απόλυσης, ισχύουν οι διατάξεις του άρθρου 112 του ν. 4610/2019, όπως έχει τροποποιηθεί.

4. Τα οριζόμενα στην ενότητα Γ του παρόντος άρθρου έχουν ισχύ και για τους μαθητές των Λυκείων ΕΑΕ, οι οποίοι έχουν χαρακτηριστεί ως «κατ’ ιδίαν διδαχθέντες».

Δ. Εξετάσεις μαθητών παρελθόντων ετών Γ’ τάξης Γενικού Λυκείου

Οι μαθητές της υποπερ. ββ της περ. β της παρ. 3 του άρθρου 112 του ν. 4610/2019, όπως έχει τροποποιηθεί, εξετάζονται σε όλα τα γραπτώς και μη γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα, από την 1η Ιουνίου έως την 11η Ιουνίου.

Για τα μαθήματα της Ομάδας Α’ οι εξετάσεις είναι προφορικές και γραπτές. Η προφορική εξέταση διενεργείται από τριμελή επιτροπή, η οποία συγκροτείται από τον Διευθυντή του σχολείου. Στην επιτροπή συμμετέχουν ο Διευθυντής ή ο Υποδιευθυντής, ως πρόεδρος, και δύο (2) καθηγητές της ίδιας ειδικότητας ή που έχουν σε ανάθεση το αντίστοιχο μάθημα. Ο μέσος όρος των βαθμών των δύο (2) καθηγητών είναι ο ετήσιος προφορικός βαθμός του μαθητή στο εξεταζόμενο μάθημα.

Οι γραπτές εξετάσεις διεξάγονται σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 105 και τα άρθρα 106 και 107 του ν. 4610/2019, όπως έχει τροποποιηθεί. Ο βαθμός της εξέτασης αυτής είναι ο γραπτός βαθμός του μαθητή στο εξεταζόμενο μάθημα. Ο μέσος όρος της προφορικής και της γραπτής εξέτασης είναι ο ετήσιος βαθμός του μαθητή στο εξεταζόμενο μάθημα.

Η προφορική εξέταση προηγείται της γραπτής. Τα θέματα της προφορικής εξέτασης είναι διαφορετικά από εκείνα της γραπτής εξέτασης.

Για τα μαθήματα της Ομάδας Β’ οι εξετάσεις είναι προφορικές και διεξάγονται σύμφωνα με πρόγραμμα που καταρτίζεται από το σχολείο. Η προφορική εξέταση διενεργείται από τριμελή επιτροπή, η οποία συγκροτείται από τον Διευθυντή του σχολείου.

Στην επιτροπή συμμετέχουν ο Διευθυντής ή ο Υποδιευθυντής, ως πρόεδρος, και δύο (2) καθηγητές της ίδιας ειδικότητας ή που έχουν σε ανάθεση το αντίστοιχο μάθημα. Ο μέσος όρος των βαθμών των δύο (2) καθηγητών είναι ο ετήσιος βαθμός του μαθητή στο εξεταζόμενο μάθημα.

Οι μαθητές που δεν επιτυγχάνουν το Γ.Μ.Ο. της παρ. 1 του άρθρου 112 του ν. 4610/2019, όπως έχει τροποποιηθεί, παραπέμπονται το πρώτο δεκαήμερο του Σεπτεμβρίου, πριν την έναρξη των μαθημάτων του επόμενου σχολικού έτους, σε ειδική εξεταστική περίοδο, για να εξεταστούν στα μαθήματα στα οποία ο βαθμός ετήσιας επίδοσης είναι μικρότερος από δέκα (10).

Για τα μαθήματα της Ομάδας Α’, οι εξετάσεις είναι γραπτές. Ο βαθμός της εξέτασης αυτής είναι ο ετήσιος βαθμός του μαθητή στο εξεταζόμενο μάθημα. Για τα μαθήματα της Ομάδας Β’, οι εξετάσεις είναι προφορικές. Η προφορική εξέταση διενεργείται από τριμελή επιτροπή, η οποία συγκροτείται από τον Διευθυντή του σχολείου.

Στην επιτροπή συμμετέχουν ο Διευθυντής, ως πρόεδρος, και δύο (2) καθηγητές της ίδιας ειδικότητας ή που έχουν σε ανάθεση το αντίστοιχο μάθημα. Ο μέσος όρος των βαθμών των δύο (2) καθηγητών είναι ο ετήσιος βαθμός του μαθητή στο εξεταζόμενο μάθημα.

Τα γραπτά δοκίμια των μαθητών βαθμολογούνται και αναβαθμολογούνται με τη διαδικασία που προβλέπεται από τις κείμενες διατάξεις.

Για τους ανωτέρω μαθητές που κατά την εξεταστική περίοδο του Σεπτεμβρίου δεν επιτυγχάνουν τον Γ.Μ.Ο. απόλυσης, ισχύουν οι διατάξεις του άρθρου 112 του ν. 4610/2019, όπως έχει τροποποιηθεί.

Ε. Μαθητές μη προσερχόμενοι σε εξετάσεις

Για τους μαθητές που απουσιάζουν δικαιολογημένα από την εξέταση μαθήματος λόγω ασθενείας ή άλλου αποχρώντος λόγου, ισχύουν κατ’ αναλογία οι διατάξεις του άρθρου 108 του ν. 4610/2019, όπως έχει τροποποιηθεί.

Άρθρο 3

Τα ανωτέρω άρθρα ισχύουν και για την προαγωγή, απόλυση και απόρριψη των μαθητών των Μουσικών και Καλλιτεχνικών Σχολείων, με την επιφύλαξη της παρ. 9 της ενότητας Θ και της περ. β της παρ. 3 της ενότητας Ι της υπό στοιχεία 20923/Δ2/23-02-2021 υπουργικής απόφασης «Λειτουργία Μουσικών Σχολείων» (Β’ 878) και της παρ. 8 του άρθρου 6 του Μέρους Α’ και της παρ. 3 του άρθρου 10 του Μέρους Β’ της υπό στοιχεία 21320/ Δ2/24-02-2021 υπουργικής απόφασης «Λειτουργία Καλλιτεχνικών Σχολείων» (Β’ 886).

Προαγωγή – Απόλυση μαθητών ΕΠΑ.Λ. κατά το σχολικό έτος 2020-2021

Οι μαθητές των Α’ και Β’ τάξεων προάγονται όταν ο Γενικός Μέσος Όρος (Γ.Μ.Ο.) των μαθημάτων τους είναι ίσος ή μεγαλύτερος του εννέα και πέντε δέκατα (9,5)

Ειδικότερα, η απόφαση προβλέπει τα εξής

Άρθρο 1

Α. Προαγωγή – Παραπομπή μαθητών/μαθητριών Α’, Β’ τάξεων ΕΠΑ.Λ.

1. Οι μαθητές/τριες των Α’ και Β’ τάξεων προάγονται όταν ο Γενικός Μέσος Όρος (Γ.Μ.Ο.) των μαθημάτων τους είναι ίσος ή μεγαλύτερος του εννέα και πέντε δέκατα (9,5). Ο Γ.Μ.Ο. προκύπτει από το μέσο όρο των Βαθμών Ετήσιας Επίδοσης (Β.Ε.Ε.) της/του μαθήτριας/τή όλων των μαθημάτων πλην της Φυσικής Αγωγής και εκφράζεται με προσέγγιση δεκάτου. Ο Β.Ε.Ε. για κάθε μάθημα προκύπτει από τον μέσο όρο (Μ.Ο.) των προφορικών βαθμών των δύο τετραμήνων και σημειώνεται ως δεκαδικός.

2. Μαθητές/τριες με μικρότερο Γ.Μ.Ο. παραπέμπονται σε ειδική εξεταστική περίοδο τον Σεπτέμβριο 2021, πριν την έναρξη των μαθημάτων, στα μαθήματα στα οποία ο Βαθμός Ετήσιας Επίδοσης (Β.Ε.Ε.) είναι μικρότερος του εννέα και πέντε δέκατα (9,5).

3. Στην ειδική εξεταστική περίοδο του Σεπτεμβρίου 2021 εξετάζονται γραπτά και προφορικά στα μαθήματα στα οποία ο Βαθμός Ετήσιας Επίδοσής (Β.Ε.Ε.) τους είναι μικρότερος του εννέα και πέντε δέκατα (9,5). Ο.Μ.Ο. του προφορικού και του γραπτού βαθμού αποτελεί τον Βαθμό Ετήσιας Επίδοσης (Β.Ε.Ε.) του μαθήματος.

Οι μαθητές/τριες προάγονται εφόσον έχουν Γενικό Μέσο Όρο (Γ.Μ.Ο.) τουλάχιστον εννέα και πέντε δέκατα (9,5). Αν δεν προαχθούν στην ειδική εξεταστική περίοδο του Σεπτεμβρίου 2021, επαναλαμβάνουν τη φοίτηση.

4. Ο τρόπος γραπτής εξέτασης των μαθημάτων στην ειδική εξεταστική περίοδο του Σεπτεμβρίου 2021 είναι σύμφωνος με εκείνον που ορίζεται στο άρθρο 128 του ν. 4610/2019.

Β. Απόλυση και Απόκτηση Πτυχίου – Παραπομπή μαθητών/μαθητριών Γ’ τάξης ημερήσιων ΕΠΑ.Λ. και εσπερινών ΕΠΑ.Λ.

1. Οι μαθητές/τριες της Γ’ τάξης των ημερήσιων και εσπερινών ΕΠΑ.Λ.:

– Απολύονται, όταν ο Γ.Μ.Ο. των μαθημάτων τους είναι ίσος ή μεγαλύτερος του εννέα και πέντε δέκατα (9,5). Ο Γ.Μ.Ο. προκύπτει από το μέσο όρο των Βαθμών Ετήσιας Επίδοσης (Β.Ε.Ε.) της/του μαθήτριας/τή όλων των μαθημάτων πλην της Φυσικής Αγωγής και εκφράζεται με προσέγγιση δεκάτου. Ο Β.Ε.Ε. για κάθε μάθημα προκύπτει από τον μέσο όρο (Μ.Ο.) των προφορικών βαθμών των δύο τετραμήνων και σημειώνεται ως δεκαδικός.

– Αποκτούν πτυχίο, όταν ο Μ.Ο. των Βαθμών Ετήσιας Επίδοσης (Β.Ε.Ε.) των μαθημάτων ειδικότητας της Γ’ τάξης, είναι τουλάχιστον εννέα και πέντε δέκατα (9,5) και σε κανένα από τα μαθήματα αυτά ο Βαθμός Ετήσιας Επίδοσης (Β.Ε.Ε.) δεν είναι μικρότερος του οκτώ (08).

2. Οι μαθητές/τριες της Γ’ τάξης ΕΠΑ.Λ. που δεν απολύονται ή δε λαμβάνουν πτυχίο ή και τα δύο, παραπέμπονται σε ειδική εξεταστική περίοδο τον Σεπτέμβριο 2021 και εξετάζονται σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 129 του ν. 4610/2019.

3. Για τους ανωτέρω μαθητές/τριες οι οποίοι μετά την έκδοση των αποτελεσμάτων της ειδικής εξεταστικής περιόδου του Σεπτεμβρίου δεν λάβουν απολυτήριο ή δεν λάβουν πτυχίο ή και τα δύο ισχύουν τα οριζόμενα στο άρθρο 129 του ν. 4610/2019.

4. Για τους ανωτέρω μαθητές/τριες, οι οποίοι/ες είχαν εγγραφεί στα ΕΠΑ.Λ. μόνο για την απόκτηση πτυχίου ειδικότητας και δεν λαμβάνουν πτυχίο στην ειδική εξεταστική περίοδο Σεπτεμβρίου ισχύουν κατ’ αντιστοιχία τα προαναφερθέντα.

Γ. Μαθητές/τριες παρελθόντων ετών

α) Μαθητές/τριες της Δ’ τάξης εσπερινών ΕΠΑ.Λ. του ν. 4386/2016 σχολικών ετών 2018-2019 και 2019-2020.

1. Οι μαθητές/τριες της Δ’ τάξης εσπερινών ΕΠΑ.Λ. του ν. 4386/2016 σχολικών ετών 2018-2019 και 2019-2020, οι οποίοι είχαν παραπεμφθεί για την απόκτηση απολυτηρίου ή πτυχίου ή και τα δύο, προσέρχονται σε εξετάσεις που θα διεξαχθούν από 1-11 Ιουνίου 2021 και εξετάζονται προφορικά και γραπτά σύμφωνα με τα οριζόμενα στην περ. α’ της παρ. 3 του άρθρου 151 του ν. 4610/2019.

2. Η εξεταστέα ύλη για τους/τις μαθητές/τριες της Δ’ τάξης εσπερινών ΕΠΑ.Λ. του ν.4386/2016 σχολικών ετών 2018-2019 και 2019-2020, είναι αυτή που έχει οριστεί στα αναλυτικά προγράμματα σπουδών κατά το σχολικό έτος της φοίτησής τους.

3. Τα γραπτά δοκίμια των μαθητών/-τριών βαθμολογούνται και αναβαθμολογούνται σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις.

β) Μαθητές/τριες που εμπίπτουν στις διατάξεις του άρθρου 130 του ν. 4610/2019

1. Οι μαθητές/τριες των εξής κατηγοριών:

– Οι μαθητές/τριες της Γ’ τάξης ημερησίου ΕΠΑ.Λ. του ν.3475/2006, καθώς και οι μαθητές/τριες της Γ’ τάξης ημερησίου ΕΠΑ.Λ. του ν.4186/2013 σχολικών ετών 2015- 2016 και 2016-2017, οι οποίοι είχαν παραπεμφθεί για την απόκτηση απολυτηρίου ή πτυχίου, ή και τα δύο, και

– οι μαθητές/τριες της Δ’ τάξης εσπερινού ΕΠΑ.Λ. του ν. 3475/2006, καθώς και οι μαθητές/τριες της Δ’ τάξης εσπερινού ΕΠΑ.Λ. του ν.4186/2013 σχολικού έτους 2016- 2017 και 2017-2018, οι οποίοι είχαν παραπεμφθεί για την απόκτηση απολυτηρίου ή πτυχίου, ή και τα δύο, προσέρ-ονται σε εξετάσεις που θα διεξαχθούν από 1-11 Ιουνίου 2021 και εξετάζονται προφορικά και γραπτά σύμφωνα με τα οριζόμενα στα άρθρα 130 και 131 του ν. 4610/2019.

2. Η εξεταστέα ύλη για τους/τις μαθητές/τριες της Γ’ τάξης Ημερησίου ΕΠΑ.Λ. και Δ’ τάξης Εσπερινού ΕΠΑ.Λ. του ν. 3475/2006 είναι αυτή που είχε οριστεί στα αναλυτικά προγράμματα σπουδών κατά το σχολικό έτος της φοίτησής τους.

Για τους/τις μαθητέςτριες της Γ’ τάξης ημερησίου ΕΠΑ.Λ. σχολικού έτους 2015-2016, 2016-2017 του ν. 4186/2013 και τους μαθητές/τριες της Δ’ τάξης εσπερινού ΕΠΑ.Λ. σχολικού έτους 2016-2017, 2017-2018 του ν.4186/2013, η εξεταστέα ύλη είναι αυτή που είχε οριστεί κατά το σχολικό έτος της φοίτησής τους στην τελευταία τάξη.

3. Τα γραπτά δοκίμια των μαθητών/-τριών βαθμολογούνται και αναβαθμολογούνται σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις.

γ) Μαθητές/τριες που εμπίπτουν στις διατάξεις του άρθρου 151 του ν. 4610/2019

1. Οι μαθητές/τριες της Γ’ τάξης Εσπερινού ΕΠΑ.Λ. τετραετούς φοίτησης της υποπερ. ββ’ της περ. γ’ και της περ. δ’ της παρ. 2 του άρθρου 151 του ν. 4610/2019 προσέρχονται σε εξετάσεις που θα διεξαχθούν από 1-11 Ιουνίου 2021 και εξετάζονται προφορικά και γραπτά σε όλα τα μαθήματα Τομέα, όπως αυτά έχουν οριστεί στο άρθρο 8 της υπό στοιχεία Φ4/72379/Δ4/09.05.2019 (Β’ 1675) υπουργικής απόφασης.

2. Η εξεταστέα ύλη για τους μαθητές/-τριες της προηγούμενης παραγράφου είναι αυτή που ορίζεται στην υποπερ. ββ’ της περ. ε’ της παρ. 2 του άρθρου 151 του ν. 4610/2019.

3. Οι μαθητές/τριες των περ. α’, γ’ και των υποπεριπτώσεων αα’ ii). και ββ’ ii). της περ. δ’ της παρ. 4 του άρθρου 151 του ν. 4610/2019 προσέρχονται σε εξετάσεις που θα διεξαχθούν από 1-11 Ιουνίου 2021 και εξετάζονται προφορικά και γραπτά σύμφωνα με τα οριζόμενα στις αντίστοιχες περιπτώσεις της παρούσας παραγράφου.

4. Τα γραπτά δοκίμια των μαθητών/-τριών βαθμολογούνται και αναβαθμολογούνται σύμφωνα με τις κείμε- νες διατάξεις.

δ) Μαθητέςτριες που εμπίπτουν στις διατάξεις του άρθρου 157 του ν. 4610/2019

Οι μαθητές/τριες της Δ’ τάξης Εσπερινών ΕΠΑ.Λ. του ν. 4186/2013 των Αυτοτελών Ειδικών Τμημάτων και των Τμημάτων Συνδιδασκαλίας του ν.4473/2017 σχολικού έτους 2018-2019, οι οποίοι μετά την έκδοση αποτελεσμάτων της ειδικής εξεταστικής περιόδου Σεπτεμβρίου 2019 δεν έλαβαν απολυτήριο ή πτυχίο ή και τα δύο προσέρχονται σε εξετάσεις που θα διεξαχθούν από 1-11 Ιουνίου 2021 και εξετάζονται σύμφωνα με τα οριζόμενα στην περ. β’ της παρ. 6 του άρθρου 157 του ν. 4610/2019. Τα γραπτά δοκίμια των μαθητών/-τριών βαθμολογούνται και αναβαθμολογούνται σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις.

Άρθρο 2

Εξαγωγή του Βαθμού Ετήσιας Επίδοσης κατά μάθημα

1. Για τους/τις μαθητές/τριες των παρ. Α και Β του άρθρου 1 της παρούσας υπουργικής απόφασης, ο Βαθμός Ετήσιας Επίδοσης (Β.Ε.Ε.) κατά μάθημα είναι ο Μ.Ο. των προφορικών βαθμών των δύο (2) τετραμήνων και εκ- φράζεται με προσέγγιση δεκάτου.

Ειδικότερα:

– Για τα μαθήματα Γενικής Παιδείας που χωρίζονται σε κλάδους, όπως ορίζονται στο άρθρο 117 του ν. 4610/2019, ο Β.Ε.Ε. του μαθήματος (που έχει κλάδους) είναι ο Μ.Ο. των Β.Ε.Ε. των κλάδων του.

– Για τα μικτά μαθήματα με θεωρητικό και εργαστηριακό μέρος:

– Ο Β.Ε.Ε. για το Θεωρητικό Μέρος είναι ο Μ.Ο. των προφορικών βαθμών των δύο (2) τετραμήνων του Θεωρητικού Μέρους.

– Ο Β.Ε.Ε. για το Εργαστηριακό Μέρος είναι ο Μ.Ο. των προφορικών βαθμών των δύο (2) τετραμήνων του Εργαστηριακού Μέρους.

– Ο Β.Ε.Ε. του Μικτού Μαθήματος είναι ο Μ.Ο. των Β.Ε.Ε. των δύο μερών του (θεωρητικού και εργαστηριακού).

2. Σε περίπτωση που για οποιονδήποτε λόγο δεν κατατεθεί βαθμός ενός μαθήματος σε ένα τετράμηνο, τότε ο βαθμός που λείπει αναπληρώνεται από τον βαθμό του μαθήματος του άλλου τετραμήνου.

3. Σε περίπτωση που για οποιονδήποτε λόγο δεν κατατεθεί βαθμολογία ενός μαθήματος σε κανένα τετράμηνο και εφόσον η φοίτηση της/του μαθήτριας/-τή κριθεί επαρκής, η/ο Διευθύντρια/-τής συγκροτεί υπό την προεδρία της/του τριμελή επιτροπή από δύο (2) εκπαιδευτικούς της ίδιας ειδικότητας ή ειδικότητας που έχει σε ανάθεση το αντίστοιχο μάθημα, η οποία διενεργεί ειδική προφορική εξέταση στην ύλη του Β’ τετραμήνου, το αργότερο, την επόμενη ημέρα από τη λήξη των μαθημάτων του Β’ τετραμήνου.

Το αποτέλεσμα αυτής της εξέτασης, που είναι ο Μ.Ο. των βαθμών των δύο εξεταστριών/στών, αποτελεί τον Β.Ε.Ε. του μαθήματος και εκφράζεται με προσέγγιση. Σε περίπτωση που η/ο μαθήτρια/τής δεν προσέλθει αδικαιολόγητα στην εξέταση αυτή βαθμολογείται με βαθμό «κακώς» – μηδέν (0).

4. Για τους/τις μαθητές/τριες της παρ. Γ του άρθρου 1 της παρούσας υπουργικής απόφασης, ο Βαθμός Ετήσιας Επίδοσης (Β.Ε.Ε.) κατά μάθημα είναι ο Μ.Ο. προφορικής και γραπτής εξέτασης και εκφράζεται με προσέγγιση δεκάτου. Για τα εργαστηριακά μαθήματα και το εργαστηριακό μέρος των μικτών μαθημάτων ισχύουν τα οριζόμενα στο άρθρο 129 του ν. 4610/2019.

Άρθρο 3

Τρόπος αξιολόγησης και κατατακτήριες εξετάσεις των «κατ’ ιδίαν διδαχθέντων» μαθητών/-τριών της Α’ τάξης ΕΠΑ.Λ.

1. Οι κατ’ ιδίαν διδαχθείσες/ντες μαθήτριες/τές της Α’ τάξης προσέρχονται σε εξετάσεις που θα διεξαχθούν από 1-11 Ιουνίου 2021 και εξετάζονται προφορικά και γραπτά σε όλα τα μαθήματα.

2. Για όλα τα μαθήματα, η εξεταστέα ύλη ορίζεται σύμφωνα με το άρθρο 125 του ν. 4610/2019.

3. Στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής, η βαθμολογία διαμορφώνεται μόνο από τα εξεταστέα αντικείμενα του αθλήματος ή της κινητικής δραστηριότητας που επέλεξαν.

4. Στα μαθήματα Προσανατολισμού («Ερευνητική Εργασία στην Τεχνολογία», «Σχολικός Επαγγελματικός Προσανατολισμός – Ασφάλεια και Υγεία στο χώρο εργασίας», «Ζώνη Δημιουργικών Δραστηριοτήτων») και στο μάθημα Επιλογής «Αγωγή Υγείας» οι μαθήτριες/τές αυτής της κατηγορίας παραδίδουν γραπτή εργασία, σύμφωνα με οδηγίες του/της διδάσκοντος/ουσας.

5. Η προφορική εξέταση προηγείται της γραπτής και διενεργείται σύμφωνα με το πρόγραμμα που καταρτίζεται από τη/τον Διευθύντρια/ντή του σχολείου, για κάθε μάθημα ενώπιον τριμελούς επιτροπής.

Η επιτροπή αποτελείται από τη/τον Διευθύντρια/ντή ή την/τον Υποδιευθύντρια/ντή του ΕΠΑ.Λ. ως πρόεδρο και μέλη δύο εκπαιδευτικούς της ίδιας ειδικότητας ή ειδικότητας που έχει σε ανάθεση το αντίστοιχο μάθημα για το οποίο ζητήθηκε εξέταση. Ο Μ.Ο. των βαθμών των δύο εκπαιδευτικών αντιστοιχεί με τον Προφορικό Βαθμό της/του μαθήτριας/τή στο εξεταζόμενο μάθημα. Ο Β.Ε.Ε. είναι ο Μ.Ο. του προφορικού βαθμού με τον αντίστοιχο γραπτό βαθμό και σημειώνεται με προσέγγιση δεκάτου.

6. Σε περίπτωση που οι κατ’ ιδίαν διδαχθείσες/ντες μαθήτριες/τές παραπέμπονται στην ειδική εξεταστική περίοδο του Σεπτεμβρίου, εξετάζονται προφορικά και γραπτά στα μαθήματα στα οποία ο Β.Ε.Ε. τους είναι μικρότερος του εννέα και πέντε δέκατα (9,5), οπότε και προάγονται εφόσον έχουν (Γ.Μ.Ο.) τουλάχιστον εννέα και πέντε δέκατα (9,5).

7. Το πρόγραμμα εξεταστικής περιόδου Ιουνίου 2021 ορίζεται από το Σύλλογο Διδασκόντων και ανακοινώνεται από τον/την Διευθυντή/ντρια του ΕΠΑ.Λ. στους/ στις μαθητές/τριες πέντε (5) τουλάχιστον ημέρες πριν από την έναρξή του.

8. Τα γραπτά δοκίμια των μαθητριών/-τών αυτών βαθμολογούνται και αναβαθμολογούνται με την ίδια διαδικασία που προβλέπεται από τις κείμενες διατάξεις.

9. Οι εν λόγω μαθήτριες/τές προάγονται κατά τις δια- τάξεις της παρ. Α του άρθρου 1 της παρούσας υπουργικής απόφασης. Οι υπαγόμενοι στις διατάξεις του παρόντος άρθρου υποβάλλουν τα απαιτούμενα δικαιολογητικά και σχετική αίτηση στο οικείο σχολείο τουλάχιστον δέκα (10) ημέρες πριν από τη λήξη των μαθημάτων του Β’ τετραμήνου. Οι κατ’ ιδίαν διδαχθείσες/ντες μαθήτριετές προάγονται σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις για τις/ τους παρακολουθούσες/ντες μαθήτριες/-τές.

Άρθρο 4

Mαθητές/τριες μη προσερχόμενοι στις γραπτές εξετάσεις

Για τους μαθητές/τριες που απουσιάζουν δικαιολογημένα από την εξέταση μαθήματος λόγω σοβαρών προβλημάτων υγείας ή σοβαρού κωλύματος που συνιστά ανωτέρα βία, ισχύουν κατ’ αναλογία οι διατάξεις του άρθρου 132 του ν. 4610/2019.

Πηγή: patrastimes.gr