Κοινή ανακοίνωση του Τμήματος Παιδείας και του Τμήματος Πολιτισμού της Νομαρχιακής Επιτροπής Ανασυγκρότησης Αχαΐας του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία αναφορικά με την υποβάθμιση των καλλιτεχνικών μαθημάτων και την κατάργηση των μαθημάτων των κοινωνικών επιστημών.

«Το νέο ωρολόγιο πρόγραμμα για τα γυμνάσια και τα γενικά λύκεια συνιστά, μετά το νέο νόμο για την Παιδεία, νέα προσπάθεια οπισθοδρόμησης, πρωτοφανή έλλειψη σεβασμού απέναντι στις επιστημονικές ενώσεις και στερείται παντελώς επιστημονικής και παιδαγωγικής βάσης.

Συγκεκριμένα, υποβαθμίζονται τα καλλιτεχνικά μαθήματα (η διδασκαλία των οποίων περιορίζεται στο γυμνάσιο) με στόχο τη στέρηση της καλλιέργειας, της γνώσης και της αισθητικής, πράγμα που είναι ζητούμενο της Παιδείας διεθνώς, όπως επίσης καταργείται και η διδασκαλία των καλλιτεχνικών μαθημάτων, ελεύθερο και γραμμικό σχέδιο, που εξετάζονται στις πανελλαδικές εξετάσεις, με στόχο να αφορούν πλέον μόνο τις πλούσιες οικογένειες.

Επίσης  ο  αφανισμός των  Κοινωνικών Επιστημών από την εκπαίδευση εκφράζει με τον πιο εμφανή τρόπο την στάση της κυβέρνησης για οπισθοδρόμηση και υποβάθμιση της ποιότητας της εκπαίδευσης. Μετά την  αντικατάσταση του Πανελλαδικώς εξεταζόμενου μαθήματος της Κοινωνιολογίας με το Νόμο που πρόσφατα ψήφισε στη Βουλή , εν μία νυκτί και λίγο πριν ξεκινήσουν οι Πανελλαδικές εξετάσεις , το Υπουργείο επανέρχεται και μεθοδευμένα εξαφανίζει σχεδόν το σύνολο των μαθημάτων  Κοινωνικών Επιστημών (Β’ Λυκείου: Βασικές Αρχές Κοινωνικών Επιστημών 2 ώρες και Σύγχρονος Κόσμος- Πολίτης και Δημοκρατία 2 ώρες  και στην  Α Λυκείου το μοναδικό μάθημα που απέμεινε Πολιτική Παιδεία  το μείωσε  σε δίωρο από  τρίωρο) , χωρίς καμιά πρότερα συζήτηση, χωρίς καμιά αιτιολόγηση. Μαθήματα  που συμβάλλουν στη γενική μόρφωση των μαθητών/τριων, την γνώση των κοινωνικών  και πολιτικών θεσμών, την κοινωνική ευαισθητοποίηση και την ομαλή ένταξή τους στο κοινωνικό περιβάλλον. Ο δε τεχνητός διαχωρισμός των ανθρωπιστικών σπουδών από τις κοινωνικές επιστήμες είναι παντελώς αντιεπιστημονικός αφού στερεί από τους μαθητές, ειδικά της ομάδας προσανατολισμού ανθρωπιστικών σπουδών, γνώσεις που αποτελούν βασική προσέγγιση στην οικονομία, την πολιτική επιστήμη και την κοινωνιολογία.

Παράλληλα, η συρρίκνωση μαθημάτων επιστημονικού ενδιαφέροντος (όπως φυσική, βιολογία, χημεία) αλλά και η κατάργηση της ερευνητικής εργασίας εξυπηρετούν μόνο λόγους «διαχείρισης προσωπικού», μέσω της μείωσης των θέσεων εργασίας. Άρα πρόκειται για «σφαγή μαθημάτων» καθώς και ολόκληρων κλάδων, οι εκπαιδευτικοί των οποίων μένουν χωρίς ωράριο και μετατρέπονται σε πλεονάζοντες ή μόνιμους μετανάστες σε 4-5 σχολεία.

Είναι μια εκκαθάριση που θυμίζει «μέρες Αρβανιτόπουλου» (Υπουργού Παιδείας της ΝΔ το 2013) που οδήγησε σε μια νύχτα 2.500 καθηγητές σε διαθεσιμότητα, αφού πρώτα κατάργησε τα μαθήματα τους.

Αυτή λοιπόν είναι η αντίληψη της Υπουργού Παιδείας και της ΝΔ για τη σύγχρονη εκπαίδευση, τις ισότητες ευκαιριών, την ποιότητα και την αριστεία και δεν κρύβεται ούτε πίσω από κραυγές για fake news ούτε από κούφιες διακηρύξεις για ενίσχυση της κριτικής σκέψης, της βιωματικής μάθησης, της καλλιέργειας δεξιοτήτων.

Η κοινωνία, οι φορείς είναι εδώ. Κρίνουν, συγκρίνουν και αντιδρούν. Ο δίκαιος αγώνας για ποιοτική παιδεία και ίσες ευκαιρίες θα συνεχιστεί.»

Πηγή: patrastimes.gr