Τα μέτρα που λαμβάνει η κυβέρνηση Ερντογάν έρχονται μετά από σειρά φορολογικών αυξήσεων που έχει ανακοινώσει η Τουρκία από την αρχή της πανδημίας για να αποθαρρύνει τις εισαγωγές και να στηρίξει τις τουρκικές βιομηχανίες

Στην αύξηση της φορολόγησης των εισαγόμενων αυτοκινήτων προχωρά η Τουρκία – ένα βήμα που στόχο έχει να διευκολύνει την επιδείνωση του εξωτερικού εμπορίου που έχει προκληθεί από την πανδημία.

Για τα περισσότερα αυτοκίνητα των 1.600 κυβικών – που αποτελούν και την πλειοψηφία των εισαγόμενων αυτοκινήτων στη γειτονική χώρα, ο αποκαλούμενος ειδικός φόρος κατανάλωσης αυξήθηκε στο 80% από 60%, σύμφωνα με με προεδρικό διάταγμα που δημοσιεύθηκε στην Επίσημη Εφημερίδα της Κυβερνήσεως σήμερα Κυριακή.

Για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα άνω των 2.000 κυβικών, ο φόρος αυξήθηκε στο δυσθεώρητο 130% από 100%, ενώ στα πολυτελή αυτοκίνητα ο φόρος πάει από το 160% στο 220%.

«Η Τουρκία για ακόμα μια φορά έχει τους υψηλότερους φόρους σε όλο τον πλανήτη για τα αυτοκίνητα», σύμφωνα με τον Ερολ Σαχίν, γενικό δ/ντή της εταιρείας συμβούλων αυτοκινήτων EBS στην Κωνσταντινούπολη.

Αν και οι αυξήσεις δεν επιβάλλονται σε εγχώριας κατασκευής οχήματα, οι εγχώριες αυτοκινητοβιομηχανίες θα δυσκολευτούν να επωφεληθούν αφού και οι ίδιες βασίζονται σε εισαγόμενα προϊόντα, σύμφωνα με τον Σαχίν.

O Τούρκος πρόεδρος ποζάρει δίπλα στο πρώτο πλήρως ηλεκτρικό αυτοκίνητο που κατασκευάστηκε εξ ολοκλήρου στην Τουρκία το 2019

Τα μέτρα που λαμβάνει η κυβέρνηση Ερντογάν έρχονται μετά από σειρά φορολογικών αυξήσεων που έχει ανακοινώσει η Τουρκία από την αρχή της πανδημίας για να αποθαρρύνει τις εισαγωγές και να στηρίξει τις τουρκικές βιομηχανίες. Η παγκόσμια οικονομική ύφεση έχει χτυπήσει βασικές αγορές εξαγωγών για την Τουρκία, όπως η ΕΕ, ενώ η επιβράδυνση του τουρισμού ενίσχυσε την επιδείνωση των κρατικών εσόδων. Η Τουρκία σημείωσε για έβδομη συνεχόμενη φορά έλλειμμα τρεχουσών συναλλαγών τον Ιούνιο, ενώ οι ετήσιες εισαγωγές αυτοκινήτων ανήλθαν σε 5,2 δισεκατομμύρια δολάρια, σημειώνοντας αύξηση 16% από το 2019.

Πηγή: patrastimes.gr